اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر بهداشت غزه: اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم غزه استفاده می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه از سلاح‌های کشنده ممنوعه که احتمالا در مرحله آزمایش است، استفاده می‌کند.

وزیر بهداشت غزه: اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم غزه استفاده می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، دکتر «مفید المخللاتی» طی سخنانی در یک کنفرانس خبری که در مقابل بیمارستان الشفاء در مرکز شهر غزه برگزار شد، گفت که رژیم صهیونیستی در حملات علیه مردم غزه از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند که ْآثار آن در اجساد تکه تکه شده شهدا و مجروحان مشهود است.

وزیر بهداشت غزه همچنین نسبت به اتمام دارو و لوازم پزشکی در بیمارستان‌های غزه هشدار داد و گفت که این امر مقابله با دشمن صهیونیستی در جنگ فراگیر علیه غزه را دشوار می‌کند.

وی به سفر «هشام قندیل» نخست‌وزیر مصر و دکتر «محمد مصطفی» وزیر بهداشت و دکتر «نجوی خلیل» وزیر اداره بیمه و تیم پزشکی این کشور به غزه اشاره و از موضع مصر و اقدام سریع وی برای مواجهه با تجاوز علیه غزه از طریق اتخاذ تصمیمات شجاعانه قدردانی کرد.

المخللاتی همچنین به سفر دکتر «عبدالمنعم ابوالفتوح» دبیرکل اتحادیه پزشکان عرب به غزه و ارائه کمک‌های پزشکی به غزه اشاره کرد و از وزرای بهداشت عرب خواست تا نوار غزه را به دارو تجهیز کنند و از دولت و وزارت بهداشت مصر در این زمینه الگو بگیرند.

به گفته وی مصر از بازگشایی شبانه روزی گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان اعلام آمادگی کرده و در همین راستا 10 خودرو ی امداد در بخش مصری گذرگاه برای انتقال مجروحان جهت مداوا در بیمارستان‌های مصر مستقر هستند.

وزیر بهداشت غزه جامعه جهانی را به تحرک فوری برای متوقف کردن تجاوزات علیه ملت فلسطین و جلوگیری از تکرار تجاوزات اسرائیل در سال 2008 که به شهادت 1500 فلسطینی و مجروحیت 5 هزار نفر انجامید، فراخواند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول