اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لغو یک قانون ضدروسی و تصویب یکی دیگر

کنگره آمریکا قانون «جکسون-ونیک» را لغو و «فهرست ماگینسکی» را تصویب کرد

خبرگزاری فارس: نمایندگان کنگره آمریکا به طور همزمان قانون «جکسون-ونیک» (محدودکننده مبادلات بازرگانی با روسیه) را لغو کرده و لایحه قانونی «فهرست ماگینسکی»(اعمال‌کننده تحریم‌های روادیدی علیه مقامات روس) را مورد تایید قرار دادند.

کنگره آمریکا قانون «جکسون-ونیک» را لغو و «فهرست ماگینسکی» را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز جمعه لایحه قانونی مربوط به اعمال تحریم روادیدی علیه برخی مقامات روسی، تحت عنوان «فهرست ماگینسکی» را مورد تصویب قرار داد و بطور همزمان قانون «جکسون-ونیک» که محدود کننده مبادلات بازرگانی ایالات متحده با روسیه بود را لغو کرد.

لایحه قانونی مشابهی بزودی در سنای آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و احتمالا تا قبل از کریسمس (اواخر ماه دسامبر) به تصویب خواهد رسید.

"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا ممکن است این قانون را تا قبل از پایان سال امضاء کرده و این قانون بلافاصله بعد از آن قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد. 

پیش از این "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که دولت فدراسیون روسیه در صورت تصویب قانون «فهرست ماگینسکی» قصد دارد به آن پاسخ شدیدالحن بدهد.

هفته گذشته کمیته تحقیق کنگره آمریکا سند مربوط به لغو قانون «جکسون-ونیک» را مورد تایید قرار داده و روسیه را کشوری با وضعیت عادی برای مشارکت اقتصادی با ایالات متحده تشخیص داده و لغو این قانون را امکان خوبی برای افزایش صادرات کالاهای آمریکایی به روسیه دانست.

نمایندگان کنگره آمریکا قانون «جکسون-ونیک» را با سند «فهرست ماگینسکی» به یکدیگر مربوط کرده و هر دو مسئله را در قالب یک لایحه قانونی مرتبط بهم مورد بررسی قرار دادند.

لایحه قانونی «فهرست ماگینسکی» در خصوص اعمال تحریم‌های روادیدی علیه برخی مقامات روسی است که به عقیده مقامات آمریکایی در مرگ مشکوک "سرگئی ماگینسکی" وکیل فعال در زمینه حقوق بشر در زندان‌های روسیه دست داشتند.

ضمن اینکه قانون «جکسون-ونیک» در سال 1974 تصویب و به قوانین مربوط به تجارت آمریکا با کشورهایی که مهاجرین خارجی را نمی‌پذیرند و یا سایر ضوابط حقوق بشر را نقض می‌کنند، که روسیه نیز از جمله آنها محسوب می‌شود، افزوده شد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول