اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعت هلال احمر مازندران خبر داد

امدادرسانی به 1100 خانوار سیل‌زده در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعت هلال احمر مازندران اقدامات این جمعیت را در امدادرسانی به سیل‌زدگان غرب مازندران تشریح کرد و از امدادرسانی به یک‌هزار و 105 خانوار سیل‌زده مازندران خبر داد.

امدادرسانی به 1100 خانوار سیل‌زده در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مهدی ولی‌پور گفت: در پی بارندگی‌های شدید سحرگاه روز دوشنبه 22 آبان ماه در مازندران و اعلام گزارش اولیه جاری شدن سیلاب در روستا و بخش‌هایی از مناطق شهری چالوس، نوشهر، آمل، بابل، بندپی، رامسر و تنکابن ستاد بحران در جمعیت هلال احمر استان تشکیل شده و با اعلام آماده‌باش به تمامی عوامل امدادی و پرسنل نسبت به فراخوانی نیروهای امدادی از سراسر استان اقدام و مراتب به کشیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام شد.

وی افزود: پس از اعلام گزارش‌های ثانویه در مورد ماهیت و ابعاد حادثه و گستردگی خسارات سیلاب در شهرستان‌های نوشهر و چالوس مرکز ثقل عملیات امداد و نجات بر محور این شهر متمرکز شد.

ولی‌پور تصریح کرد: در نخستین اقدام تیم‌های امدادی به همراه تجهیزات کامل از کلیه شعب جمعیت هلال احمر استان بلافاصله به این شهرستان‌ها اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به میزان آسیب‌پذیری مناطق مختلف، عملیات امداد و نجات با جدیت بیشتر و با حضور حدود 352 نفر از عوامل امدادی و پرسنل جمعیت استان و بکارگیری بیش از 100 دستگاه موتور پمپ‌های لجن‌کش و 52 دستگاه خودروی امدادی تداوم یافت و همزمان با اقدامات گسترده امداد و نجات، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان در فرایند بازگشایی معابر، تخلیه آب از منازل و واحدهای تجاری شهروندان به ویژه در مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های نوشهر و چالوس مشارکت موثر داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به امدادرسانی به یک هزار و 105 خانوار سیل‌زده بیان داشت: توزیع 5 هزار و 814 تخته پتو، 2 هزار و 408 تخته موکت، 308 عدد فانوس، 655 ست ظرف، 40 کیلوگرم نایلون، 414 شعله چراغ والور، یک هزار و 5 ثوب لباس، 13 هزار و 122 قوطی کنسرو، 650 باکس آب معدنی، 222 بسته ماکارونی، 11 هزار و 50 کیلوگرم برنج، 544 کیلوگرم چای، 2 هزار و 855 کیلوگرم روغن نباتی، 3 هزار و 280 کیلوگرم حبوبات، 2 هزار و 360 کیلوگرم قند و شکر، 414 عدد کلمن و کتری، یک هزار و 5 ست لوازم‌التحریر و 200 بسته ست بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

انتهای پیام/2296/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول