اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حاشیه‌های کنفرانس خبری نولاند درباره غزه و گزارش آژانس در خصوص ایران

خبرگزاری فارس: خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را در زمینه موضوع غزه و گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران به حاشیه کشیدند که وی از پاسخ به آن سوالات طفره رفت.

حاشیه‌های کنفرانس خبری نولاند درباره غزه و گزارش آژانس در خصوص ایران

به گزارش فارس، «ویکتوریا نولاند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت که «اسرائیل از خودش دفاع می‌کند.»

وی افزود که آمریکا به دنبال کاهش درگیری‌ها است و از مصر خواسته است تا هر آنچه می‌تواند در این زمینه انجام دهد.

در ادامه خبرنگاری سوالی را در زمینه کاهش درگیری‌ها مطرح کرد و گفت که «آیا به منظور توقف درگیری‌ها اسرائیل نیز نباید بمباران غزه را متوقف کند؟» که نولاند از پاسخ به این سوال طفره رفت و گفت که «اسرائیل از خودش دفاع می‌کند و من وارد بحث‌های تاکتیکی دفاعی اسرائیل نخواهم شد». این خبرنگار و همچنین یک خبرنگار دیگر با تاکید بر اینکه جواب سوال خود را نگرفته‌اند، سوالشان را تکرار کردند که نولاند باز هم طفره رفته و جواب قبلی خود را تکرار کرد.

در ادامه خبرنگاری در واکنش به اظهار نظر نولاند که گفت «وارد بحث درباره تاکتیک‌های دفاعی اسرائیل نمی شوم»، اظهار داشت: «آیا راکت‌های فلسطینی‌ها تاکتیک دفاع از خود نیست؟»

نولاند به این اظهار نظر خبرنگار فوق واکنشی نشان نداد.

نولاند در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: «این گزارش امروز بین اعضای شورای حکام آژانس توزیع شد و ما در این زمینه با اعضای دیگر شورای حکام گفت‌وگو خواهیم کرد. این گزارش محرمانه است و من از پرداختن به جزئیات و اظهارنظر بیشتر خودداری می‌‌کنم.»

در همین حال یک خبرنگار آمریکا در اعتراض به این اظهار نظر نولاند گفت: «این چطور گزارش محرمانه‌ای هست که در ایمیل همه ما هست. سایت‌‌ها و خیلی از افراد این ایمیل را دریافت کرده‌اند؟ شما چرا درباره این گزارش اظهار نظر نمی‌کنید؟»

نولاند در پاسخ به این اظهار نظر این ایمیل را درز اطلاعات نامید و باز هم گزارش را محرمانه خواند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول