اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صهیونیست‌ها: سوریه عامل بی ثباتی خاورمیانه است نه اسرائیل!

خبرگزاری فارس: موسسه یهودی رسیدگی به امور امنیت ملی به عنوان یکی از اتاق‌های فکر صهیونیستی سعی کرده است سوریه را عامل بی‌ثباتی خاورمیانه معرفی کند.

صهیونیست‌ها: سوریه عامل بی ثباتی خاورمیانه است نه اسرائیل!

به گزارش فارس، موسسه یهودی رسیدگی به امور امنیت ملی (جینسا) به عنوان یکی از اتاقهای فکر صهیونیستی مهم پنتاگون و لابی های بانفوذ در آمریکا در گزارشی نوشت: «جنگ سوریه به صورت فزاینده‌ای امنیت و ثبات همسایگان خود را به دلایل مختلف، تحت شعاع قرار داده است. صدها هزار نفر از پناهندگان سوریه به خارج از مرزها مهاجرت کرده اند و خشونت در سطح بالایی در جریان است. همچنین درگیری های ترکیه و سوریه در مناطق مرزی، به کشته شدن یک سرباز اردنی و ترور یک مقام ارشد اطلاعاتی حامی مخالفان سوریه در لبنان و درگیری های خشونت آمیز در بیروت منجر شده است. این در حالی است که سوریه هم اکنون  آرامترین مرزها را با اسرائیل دارد و علی رغم اتفاقات گاه به گاه هیچ گونه خشونت و تلفاتی در این مرز به چشم نمی خورد.»

سازمان صهیونیستی جینسا پس از ذکر این موارد، ادعا می کند: «این امر نباید شگفت آور باشد چون بستر واقعی خاورمیانه را به تصویر می کشد. در واقع بر خلاف باور رایج در بین عموم که بی ثباتی های خاورمیانه را مر بوط به مناقشه اسرائیل و فلسطین می دانند، در حقیقت اسرائیل در بسیاری از  مناقشات خاورمیانه که میان کشورها و گروههای مسلمان برای قدرت در جریان است، کاملا بی طرف است و هیچ دخالتی ندارد.این امر به این دلیل است که اسرائیل هیچ منافعی در جنگ قدرت مضحکی که میان کشورهای اسلامی در جریان است، دنبال نمی کند.»

این سازمان صهیونیستی در حالیکه در تلاش است تا سوریه را محور بی ثباتی های خاورمیانه معرفی کند، می افزاید: «در مقابل، این سوریه است که جنگ اصلی میان شیعیان و سنی ها و همچنین میان ایران و عربستان سعودی را به راه انداخته است. در واقع به استثنای اسرائیل، تمامی همسایگان سوریه در این جبهه بندی ها به صف شده اند. حتی ترکیه نیز که در میان ایران و عربستان، بی طرفی را دنبال می کرد به کمک مخالفان سنی سوریه شتافته و در مقابل، حزب الله که از سوی ایران حمایت می شود و همچنین شیعیان عراق در حال ارائه کمکهای نظامی و لجستیکی به رژیم بشار اسد هستند.»

در این گزارس با مقایسه عملکرد رژیم صهیونیستی با شرایط جاری در خاورمیانه ادعا شده است: «اسرائیل در طول دهه گذشته سه سلسله عملیات نظامی را مدیریت کرده است. در  مقابل تروریست های کرانه باختری در سال 2002، در مقابل حزب الله لبنان در سال 2006 و در مقابل حماس در نوار غزه در سال 2009؛ با این حال در هیچکدام از آنها اجازه گسترش جنگ را نداده و جدا از لفاظی های برخی کشورهای خاورمیانه، به استثنای ایران که حمایت گر حماس و حزب الله به شمار می آید، هیچ کشوری در آن دخالت نداشته است.»

با توجه به اینکه سوریه یکی از کشورهای جبهه مقاومت به شمار می آید، موج بیداری اسلامی آرایش قدرت در منطقه را  به سود جبهه مقاومت تغییر داد. در نتیجه رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین الملل تمام سعی خود را به کار بسته اند تا پروژه تغییر رژیم در سوریه به اجرا درآید. بر این مبنا آنها از انقلابهای خاورمیانه و دنیای عرب استفاده کردند تا سوریه را به عنوان یک کشور معترض به نظم بین المللی موجود و دشمن رژیم صهیونیستی مورد هجوم قرار دهند. با توجه به این عوامل سرنگونی بشار اسد یکی از اهداف مهم این رژیم شمرده می شود که معارضان برای عملیاتی کردن آن، از شیوه های مختلفی مانند بی ثباتی و جنگ داخلی در این کشور بهره بردند. یکی از اهداف دیگر صهیونیستها که در این گزارش به آن اشاره شد، انحراف اذهان عمومی در جهان از مسئله فلسطین به تحولات مانند سوریه است. آنها با این هدف درصددند تا مسئله فلسطین را نه یک امر مهم در سطح جهانی بلکه یک مناقشه دوطرفه معرفی کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول