اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

واکنش رسانه‌ای تاجیکستان به حملات اسرائیل/ادعای حقوق بشر غرب دروغ است

خبرگزاری فارس: طی 2 روز گذشته رسانه‌های تاجیکستان با انتشار اخبار حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، با اعلام انزجار از چنین رفتارهایی از سکومت مدعیان مدافع حقوق بشر به شدت انتقاد کردند.

واکنش رسانه‌ای تاجیکستان به حملات اسرائیل/ادعای حقوق بشر غرب دروغ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رسانه‌های مطرح تاجیکستان همچون «رادیو امروز»، «تاج نیوز» و «آسیا پلوس» ضمن انتشار و بازتاب لحظه به لحظه حمله اسرائیل به مناطقی از نواز غزه، به انتقاد از سکوت غرب در برابر کشتار مردم بی دفاع غزه پرداختند.

پایگاه خبری-تحلیلی تاج.نیوز در این باره نوشت: جامعه جهانی و نهادهای دفاع از حقوق بشر اکنون که به طور واقعی جان هزاران شهروند بی دفاع در برابر حملات اسرائیل به خطر افتاده است، چرا سکوت کرده و اقدامی برای مقابله با کشتار مردم بی‌گناه انجام نمی‌دهند.

آسیا پلوس در ادامه پاسخ می‌دهد، ادعای دفاع از مظلوم و لزوم رعایت مسائل انسانی، تنها در جایی کاربرد دارد که سیاست و منافع ایجاب می‌کند که از حقوق بشر به عنوان دستاویزی برای فشار بر کشورها استفاده گردد، و در مواردی که بایستی مدافعان حقوق بشر اقدامی انجام دهند، به جهت تعارض با سیاست‌هایشان سکوت را اختیار کرده‌اند.

رادیو "امروز"  نیز در بخش خبری خود با محکوم کردن این حملات افزود: مقامات اسرائیل با اعلام فرمان حالت آماده‌باش برای ارتش خود قصد افزایش حملات به نوار غزه را دارند ولی نمی‌دانند که مردم آزادی‌خواه این سرزمین با پشتیبانی انسان‌های آزاد اندیش، نقشه آنان را بی اثر خواهند کرد.

پایگاه خبری «نهضت» نیز با اشاره به خشم مردم فلسطین که از سوی جامعه مسلمان جهان نیز حمایت خواهد شد، تاکید کرده که هر اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی واکنش سختی از سوی حماس را در پی خواهد داشت.

این منبع با اشاره به تظاهرات مردمی در سراسر فلسطین تاکید کرد، اسرایئل خیلی زود از کرده خود پشیمان خواهد شد، آن گونه که در جنگ 33 روزه و 22 روزه مغلوب شد.

آسیا پلوس از دیگر پایگاه‌های خبری تاجیکستان بود که به پوشش اخبار حملات رژیم صهیونیستی پرداخت.

این خبرگزاری مستقل که به زبان‌های تاجیکی، روسی و انگلیسی مطلب منتشر می‌کند، برگزاری تنها جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف بررسی اوضاع در نوار غزه را ناکافی دانسته و خواستار واکنش و اقدامات موثرتری در زمینه جلوگیری از گسترش خشونت و افزایش موارد قتل مردم غیرنظامی نوار غزه شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول