اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و اوضاع سوریه صورت گرفت

رایزنی‌های صالحی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی با وزیران خارجه پاکستان،‌ ترکیه، قزاقستان، عمان،‌ مالی و جیبوتی دیدار و درباره تجاوز اسرائیل به غزه و اوضاع سوریه گفت‌وگو کرد.

رایزنی‌های صالحی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سی و نهمین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی با وزرای خارجه پاکستان، قزاقستان، عمان، مالی و ترکیه دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

در این دیدارها بحران‌های مختلف منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، مسئله سوریه، کشتار مسلمانان میانمار و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

«نبیل علی شعث» عضو شورای مرکزی جنبش فتح نیز در حاشیه اجلاس با صالحی ملاقات کرد و به تبادل‌نظر در خصوص موضوع فلسطین پرداخت.

صالحی در ملاقات جداگانه‌ای با «محمد علی یوسف» وزیر امور خارجه جیبوتی ریاست اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را به وی تبریک گفت و از برگزاری خوب اجلاس تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات انجام شده با رئیس جمهور جیبوتی بر همکاری گسترده دو کشور تأکید کرد و از شروع فعالیت سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک در جیبوتی خبر داد.

صالحی همچنین گزارش بازدید از ساختمان جدید مجلس ملی جیبوتی را که توسط یک شرکت ایرانی ساخته شده است و در ماه‌های آینده تجهیز خواهد شد، به وزارت امور خارجه جیبوتی ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جیبوتی نیز با ابراز خرسندی از حضور صالحی در این کشور تشکر و آمادگی خود را برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

در این ملاقات ضمن بررسی موضوعات مهم منطقه‌ای، از تبدیل موضوع حقوق بشر به عنوان ابزاری در دست کشورهای غربی و نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد و بر تعامل به عنوان روش مناسب به جای تقابل و ایجاد تنش توسط قدرت‌های استکباری تأکید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول