اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش دیرهنگام اردن به تجاوز اسرائیل به غزه

خبرگزاری فارس: دولت اردن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و اعلام کرد که این اقدام ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

واکنش دیرهنگام اردن به تجاوز اسرائیل به غزه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی اردن «پترا»، «سمیح المعایطة» وزیر مشاور اردن در امور اطلاع‌رسانی و وزیر فرهنگ و سخنگوی رسمی دولت این کشور گفت که اردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه و کشته و زخمی‌شدن تعدادی از مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

وی افزود: این سیاست خصمانه اسرائیل منطقه را بار دیگر وارد گرداب خشونت و بی‌ثباتی می‌کند. ضمن اینکه موجب خواهد شد تا روند سازش سیاسی نیز متوقف شود.

وزیر مشاور اردن در امور اطلاع‌رسانی تاکید کرد که با تداوم این تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه، بر ثبات منطقه تاثیر منفی خواهد گذاشت و موجب محرومیت ملت فلسطین از حقوق مشروعشان از جمله دولت مستقل فلسطینی خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت توقف تجاوز اسرائیل به غزه و حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.

اردن پس از قطر، دومین کشور عربی است که تجاوز دیروز و امروز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کرد.

مصر نیز این اقدام اسرائیل را محکوم کرده‌است. اما اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس هنوز هیچ بیانیه‌ای را صادر نکرده‌اند و صرفا قرار است اتحادیه عرب در روز شنبه نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی این تجاوز برگزار کند.

اسرائیل از عصر روز چهارشنبه تاکنون بیش از 60 بار غزه را آماج حملات خود قرار داد و طی آن تاکنون 14 نفر شهید و نزدیک به 100 نفر زخمی شده‌اند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی بیش از 100 بار شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داده و تاکنون 4 اسرائیل را کشته و ده‌ها نفر را زخمی کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول