اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس مسایل اسرائیل تشریح کرد

اهداف صهیونیست‌ها از حمله به نوار غزه/ ادامه جنگ تا روزهای آینده

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسایل رژیم صهیونیستی اهداف این رژیم از حمله به نوار غزه را تشریح کرد.

اهداف صهیونیست‌ها از حمله به نوار غزه/ ادامه جنگ تا روزهای آینده

به گزارش فارس به نقل از فلسطین الیوم، آنطوان شلحت تحلیلگر مسایل سیاسی و کارشناس مسایل صهیونیستی گفت که حمله‌ای که رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز کرده است، یک جنگ سازمان یافته است که اهداف آن از زمان حمله قبلی رژیم صهیونیستی به غزه تعیین شده بود.

وی در اظهاراتی تاکید کرد که اسرائیل از همان ابتدا با روشی فریبکارانه و غافلگیرانه به دنبال تحقق دستاوردی بزرگ در آغاز این جنگ بود و برای این منظور سعی کرد تا از ترور احمد الجعبری استفاده کند.

این کارشناس مسایل صهیونیستی با اشاره به اینکه بانک اهداف صهیونیست ها که می خواهند آن را در خلال این جنگ محقق کنند، از آغاز جنگ گذشته جمع آوری شده است، تاکید کرد که اسرائیل به دنبال از بین بردن سلاح هایی است که آن را تهدید اصلی خود می داند.

وی هدف بعدی صهیونیست ها از این حمله را وارد کردن ضربه ای دردناک به حماس دانست و گفت که صهیونیست ها همچنین به دنبال بازیابی قدرت بازدارندگی خود هستند و می خواهند این پیام را برسانند که قادر به حمایت از مرزهای جنوبی خود هستند، آنها همچنین به این ترتیب می خواهند حجم موشک های شلیک شده به سرزمین های اشغالی از غزه را نیز کم کنند.

شلحت تاکید کرد که با وجودی که این جنگ در آستانه انتخابات در سرزمین های اشغالی برگزار می شود، اما اشغالگران همچنان از ادامه آن سخن می گویند و اظهارات پیاپی مقامات صهیونیست نشان می دهد که این جنگ ادامه خواهد داشت، بویژه با توجه به ناوگان تسلیحاتی که مقاومت در اختیار دارد و روز به روز بر آن افزوده شده و سلاحهای راهبردی که برد آن تا مرکز اسرائیل نیز می رسد به آن اضافه می شود.

وی پیش بینی کرد که این جنگ تا روزهای آینده ادامه پیدا کند، این از اظهارات مقامات صهیونیست روشن است، این در حالی است که ارتش ذخیره رژیم صهیونیستی نیز حکم آماده باش دریافت کرده و به این ترتیب ممکن است عملیات زمینی گسترده نیز آغاز شود.

شلحت سه روز آغازین این جنگ را برای اسرائیل بسیار مهم دانست و گفت که اسرائیل بر اساس تجربه جنگ های گذشته سعی خواهد کرد تا مهم‌ترین اهداف خود را در روزهای اول محقق کند به همین علت انتظار می‌رود که حجم حملات اسرائیلی‌ها بیشتر شود و حمله زمینی نیز در همین مدت روی دهد.

وی ادامه داد: اسرائیل معمولا سعی می‌کند در دو یا سه روز اول جنگ همه اهداف خود را محقق کند تا به این ترتیب نسبت به فشارهای منطقه ای و بین المللی پیشدستی کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول