اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) خبر داد

200 کارگاه در رابطه با جنگ نرم در سطح کشور برگزار شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: 200 کارگاه جنگ نرم با موضوع مدیریت بحران و عملیات روانی طی دو سال گذشته در سطح کشور برگزار شده است.

200 کارگاه در رابطه با جنگ نرم در سطح کشور برگزار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد علی‌محمد نائینی ظهر امروز در دهمین کارگاه جنگ نرم ویژه اساتید دانشگاه‌های کشور در دانشگاه لرستان گفت: علاوه بر این کارگاه‌ها بیش از یکصد عنوان پروژه تحقیقاتی در حوزه جنگ نرم توسط دانشگاه امام حسین (ع) در سطح کشور در حال انجام است.

این مسئول افزود: راه‌های مختلفی در زمینه با مقابله با جنگ نرم وجود دارد که یکی از این راه‌ها افزایش ابزارهای جنگ نرم است.

نائینی در ادامه یادآور شد: نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم یک نقش تاثیرگذار است.

وی افزایش شبکه‌های رسانه‌ای را در داخل کشور مهم برشمرد و افزود: باید در تولیدات برنامه‌های خوب و متنوع بخصوص در زمینه سریال‌های تلویزیونی بیشتر تلاش کنیم.

نائینی تصریح کرد: محققان و پژوهشگران کشوری بخصوص اساتید و دانشگاهیان باید روی مسئله جنگ نرم راهکارهای مختلفی را ارائه دهند.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در جنگ نرم مهم‌ترین سلاح رسانه‌ها هستند. به همین منظور رسانه‌های داخلی ما می‌توانند نقش سازنده‌ای را در مقابل جنگ نرم دشمن داشته باشند، همان‌طوری که تاکنون اینگونه بوده است.

نائینی خاطرنشان کرد: جنگ نرم در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی در بین اقشار مردم متفاوت است.

وی با بیان اینکه وظیفه اساتید و دانشگاهیان، شناخت، برآورد و مدیریت جنگ نرم است گفت: برای شناخت جنگ نرم تحقیقات و پژوهش‌هایی در سطح کشور صورت گیرد.

نائینی یادآور شد: امام خمینی(ره) با استفاده از قدرت جنگ نرم توانست با کمک نیروهای مردمی رژیم شاهنشاهی را سرنگون کند.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در حال حاضر غنی‌ترین ادبیات موجود در حوزه جنگ نرم سخنان مقام رهبری است که باید آنها را سرلوحه کار خود در این زمینه قرار دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز به یاری خدا نخبگان نظام به جد به مقابله با جنگ نرم برخواسته و کارهای خوبی در سطح کشور صورت گرفته است.

وی عنوان کرد:‌ در زمینه جنگ نرم چند مجموعه دانشگاهی ورود پیدا کرده که یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه سپاه پاسداران امام حسین(ع) است.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) اضافه کرد: این دانشگاه توانسته 100 پروژه تحقیقاتی در حوزه جنگ نرم تعریف کند.

نائینی یادآور شد: در حال حاضر 22 دوره در مقاطع ارشد و دکترا در زمینه جنگ نرم و برنامه تفسیری در این دانشگاه تدوین شده که اثرات آنها را در جامعه شاهد هستیم.

وی گفت: در حال حاضر 750 دانشجو در مقطع ارشد و دکترا در زمینه جنگ نرم در دانشکده و پژوهشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه سپاه امام حسین (ع) مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: یکی از کارهای برجسته این دانشگاه برگزاری کارگاه‌های جنگ نرم است.

نائینی با بیان اینکه بیش از 200 کارگاه جنگ نرم با موضوع عملیات‌های روانی و مدیریت بحران طی دو سال گذشته در سطح کشور با اقشار مختلف جامعه بخصوص بسیج اساتید، فرمانده سپاه پاسداران، تشکل‌های دانشجویی، مدیران رسانه‌های گروهی در کشور و... برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مقابله با جنگ نرم باید حتما با بهره‌گیری از قدرت نرم و نرم‌افزاری باشد گفت: حرکتی که سپاه پاسداران در رابطه به جنگ نرم شروع کرده یک حرکت ارزشمند و تاثیرگذار است.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: دشمنان نظام باید بدانند در این جنگ نیز شکست خورده‌اند، زیرا ملت ایران یک ملت آگاه و بابصیرت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان بخصوص قشر دانشگاهی در زمینه تحقق شعار سال مقام معظم رهبری تلاش کنند.

وی از همه مسئولان نظام خواست اختلافات جزیی را کنار بگذارند و با تعامل و همدلی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

نائینی یادآور شد: موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده یک موضوع مهم و سیاسی برای کشور است.

این مسئول عنوان کرد: باید زمینه انتخاباتی سالم، امن با مشارکت حداکثری و نتیجه سالم در سطح کشور فراهم شود.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: این انتخابات می‌تواند یک بار دیگر قدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشاند.

وی متذکر شد: این انتخابات یک رویداد مهم و سرنوشت‌ساز است که می‌تواند قدرت نرم ما را افزایش دهد.

نائینی گفت: ‌همان طوری که جنگ هشت ساله نظامی علیه ایران را به یک فرصت تبدیل کردیم امروز نیز هم در بحث اقتصادی و هم در بحث جنگ نرم به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم که پیروز این میدان ایران اسلامی است.

انتهای پیام/2304/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول