اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: کشورهای عربی بویژه مصر مناسبات با اسرائیل را قطع کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت منتخب فلسطین حمله صهیونیست ها به غزه را آزمون بزرگ برای کشورهای انقلابی دانست و خواستار قطع ارتباط کامل کشورهای عربی بویژه مصر با رژیم صهیونیستی شد.

حماس: کشورهای عربی بویژه مصر مناسبات با اسرائیل را قطع کنند

به گزارش فارس به نقل از فلسطین الیوم، ایهاب الغصین رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت منتخب فلسطین در نوار غزه خواستار بازگشایی گذرگاه رفح به صورت کامل شد تا در واکنش به جنایت صهیونیست ها در غزه افراد و کالاها به راحتی بتوانند وارد غزه شوند.

وی با اشاره به اینکه کابینه رژیم صهیونیستی از طریق این حمله به دنبال تحقق دستاوردهای انتخاباتی قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی است، از کشورهای عربی بویژه مصر خواست برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند. وی این حمله را آزمایش حقیقی و بزرگ برای کشورهای انقلابی عربی و بویژه مصر دانست.

الغصین با استقبال از اقدام مصر برای احضار سفیرش از تل آویو گفت که البته این اقدام کافی نیست. وی خواستار بازگشایی رفح به صورت دائمی و کامل به روی افراد و کالاها شد و گفت که مصر باید روابط دیپلماتیک خود را با تل‌آویو به صورت کامل قطع کند، این چیزی است که از کشورهای عربی بویژه مصر خواسته می‌شود.

الغصین تاکید کرد که تمامی دستگاه های بهداشتی و امنیتی و اقتصادی به حال آماده باش در آمده‌اند و همه در میدان هستند، پلیس به دنبال بازداشت جاسوسان اسرائیل است و نیروهای امدادی مجروحان را نجات می‌دهند و دفاع شهری نیز نقش خود را ایفا می کند و گروه های اقتصادی نیز در بازارها هستند تا از هر احتکاری جلوگیری کنند.

الغصین بی تفاوتی شورای امنیت و عدم اتخاذ موضعی مناسب در قبال تجاوز به غزه را محکوم کرد و گفت که این شورا فقط برای نگرانی نسبت به اسرائیل تشکیل جلسه داد و این متاسفانه چیزی است که ما به آن عادت کرده‌ایم.

این مقام حماس از تایید دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: این روشی است که عادی شده و ما همواره از واشنگتن می خواهیم که این روش ظالمانه را متوقف کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول