اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تمدید سفر هیئت شوراى عالى صلح افغانستان به پاکستان/آزادی 8 زندانی طالبان

خبرگزاری فارس: به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در گفت‌وگوهاى صلح میان هیئت شوراى عالى صلح افغانستان و مقامات پاکستانى، سفر هیئت افغانی یک روز دیگر تمدید شد.

تمدید سفر هیئت شوراى عالى صلح افغانستان به پاکستان/آزادی 8 زندانی طالبان

به گزارش فارس، هیئت 15 نفره شورای عالی صلح که تحت ریاست «صلاح‌الدین ربانى» به اسلام‌آباد سفر کرده است قرار بود امروز به کابل بازگردد، اما به گفته یک منبع دیپلماتیک در اسلام‌آباد که نخواست نامش فاش شود این سفر یک روز دیگر ادامه می‌یابد.

این منبع افزود، هیئت شوراى عالى صلح فردا نیز به گفت‌وگوهای خود با مقامات پاکستانى ادامه می‌دهد.

به نقل از «پژواک» منبع دیگری از اسلام‌آباد گزارش داد که در گفت‌وگوهای شورای عالی صلح افغانستان و مقامات پاکستانی در زمینه آزادی زندانیان طالبان افغان پیشرفت‌هایی به وجود آمده است.

«خبرگزاری رویترز» روز گذشته گزارش داد که در گفت‌وگوهای صلح در خصوص آزادى ١٢٠ زندانى طالبان صحبت شده است و دولت پاکستان اظهار آمادگى کرده است که تعدادی از زندانیان طالبان را آزاد کند.

برخی گزارش‌هاى تأیید نشده از دیدار روز آینده هیئت شوراى عالى افغانستان با برخی از زندانیان طالبان خبر می‌دهند و گفته می‌شود که دولت پاکستان برای نشان دادن حسن نیت خود تعدادی از زندانیان را آزاد کرده است.

یک مقام امنیتی پاکستان از آزادی 8 تن از زندانیان طالبان توسط دولت پاکستان خبر داده است.

گفته می‌شود که «ملا ترابى» وزیر دادگستری دولت طالبان و 2 تن از افسران اطلاعات طالبان نیز شامل زندانیانی هستند که قرار است آزاد شوند.

ملاترابى که شهروند ولایت ارزگان افغانستان است، پس از سقوط دولت طالبان به پاکستان رفت و در سال ٢٠٠٧ میلادى در شهر «کراچى» توسط نیروهاى پاکستانى دستگیر شد و تاکنون زندانى است.

هیئت شوراى عالى صلح در سفر چهار روزه خود تا کنون با آصف على زردارى، ژنرال کیانى، راجا پرویز اشرف و حنا ربانی دیدارهایی داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول