اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده روسیه در سازمان ملل:

حملات اسرائیل تغییری در مواضع فلسطین بوجود نخواهد آورد

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که حملات اسرائیل به نوار غزه تغییری در تلاش فلسطینی‌ها برای رسیدن به حق حاکمیت بر سرزمین خویش و عضویت در سازمان ملل بوجود نیاورده، بلکه عزم آنها را مصمم‌تر خواهد کرد.

حملات اسرائیل تغییری در مواضع فلسطین بوجود نخواهد آورد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،" ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که تلاش فلسطین برای استقلال و حق حاکمیت خویش بعد از حملات اسرائیل به نوار غزه تغییری نخواهد کرد، علاوه بر این آنها همچنان به تلاش خود برای عضویت در سازمان ملل ادامه خواهند داد.

چورکین شب گذشته در پایان نشست شورای امنیت در خصوص اوضاع کنونی در خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تاثیر وضعیت فعلی و آغاز مجدد حملات اسرائیل به نوار غزه بر تلاش فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن بعنوان عضو سازمان ملل گفت: من فکر می‌کنم که این مسئله حتی می‌تواند نتیجه برعکس داشته باشد. این حملات نمی‌تواند بر تصمیم فلسطینی‌ها برای دست یافتن به حق حاکمیت بر سرزمین خویش و همچنین تلاش آنها برای پذیرفته شدن بعنوان عضو سازمان ملل تاثیری بگذارد و حتی آنها را در این راه مصمم تر خواهد کرد. 

سفیر روسیه در نیویورک در عین حال اعلام کرد که مقامات مسکو امیدوارند که شورای امنیت بتواند طرف اسرائیلی و فلسطینی را برای توقف هرچه سریعتر خشونتها متقاعد کند.

وی گفت: ما امیدواریم که شورای امنیت که در حال بررسی وضعیت کنونی در خاورمیانه است، بتواند علائم موثری چه برای طرف اسرائیلی و چه برای فلسطینی‌ها در خصوص ضرورت هرچه سریع‌تر متوقف شدن خشونت‌ها از سوی هر دو طرف ارسال کند.

ارتش اسرائیل عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده است که در نتیجه حملات هوایی این رژیم ده‌ها فلسطینی کشته و بیش از 50 نفر زخمی شده‌اند. شاخه نظامی جنبش حماس نیز در پاسخ به این حملات موشک‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

انتهای پیام/آ. ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول