اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/یادداشت/

تکرار جنگ ۲۲ روزه با هزینه اعراب مرتجع

خبرگزاری فارس: تهاجم عصر امروز ارتش رژیم اشغالگر قدس به غزه که یادآور حمله اواخر سال ۲۰۰۸ به این منطقه است، با چراغ سبز پشتیبانان صهیونیست‌ها و سکوت حمایت‌آمیز اعرابی که نظام حامی مقاومت سوریه را دشمن می‌پندارند و اسرائیل را دوست، انجام شده و تاکنون ده‌ها زن و مرد و کودک فلسطینی را به خاک و خون کشیده و شهید و زخمی کرده است.

تکرار جنگ ۲۲ روزه با هزینه اعراب مرتجع

به گزارش خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی امروز دور جدید تجاوزات خود را به نوار غزه آغاز کرد که در جریان آن تاکنون 10 نفر شهید و بیش از 30 نفر زخمی شده‌اند.

این رژیم تاکنون بیش از 20 مورد حمله هوایی به نوار غزه انجام داده است.

رژیم صهیونیستی امروز با حمله موشکی به یک خودروی جیپ در غزه «احمد جعبری» معاون فرمانده‌کل گردان‌های قسام و یکی از همراهان وی را به شهادت رساند.

دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سایه سکوت رژیم‌های مرتجع صورت می‌گیرد و تا لحظه تنظیم این خبر هیچ واکنش از سوی این کشورها در رسانه‌های وابسته به آنها دیده نمی‌شود.

* جنایت هولناک رژیم صهیونیستی خطر حضور این کافر حربی را در قلب سرزمین‌های امت اسلام به غافلان و مسامحه کاران گوشزد کرد.

* چه مصیبتی از این بالاتر که دولت‌های مسلمان که باید در برابر رژیم غاصب و کافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت می کردند رفتاری پیشه کنند که مقامات جنایتکار صهیونیست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با این فاجعه آفرینی بزرگ معرفی کنند.

* دولت‌های اروپایی با بی تفاوتی و شاید همراهی خود در این فاجعه بزرگ، یکبار دیگر دروغ بودن ادعاهای طرفداری از حقوق بشر را ثابت کردند.

* آیا هنگام آن نرسیده که علما و روحانیون جهان عرب و رؤسای الازهر مصر برای اسلام و مسلمین احساس خطر کنند؟

* سران رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و محاصره طولانی‌مدت شخصاً محاکمه و مجازات شوند.

جملات بالا بخش‌هایی از پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان، در پی تهاجم دی‌ماه 87 رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه است. انگار این پیام همین امروز صادر شده است و به خاطر آنکه دولت‌های خودفروش عرب درصدد محو آرمان فلسطین هستند، مشاهده می‌کنیم باز به فاصله 4 سال، این رژیم خون‌ریز به خود حق می‌دهد به غزه حمله کند.

تهاجم عصر امروز ارتش رژیم اشغالگر قدس به غزه که یادآور حمله اواخر سال 2008 به این منطقه است، با چراغ سبز پشتیبانان صهیونیست‌ها و سکوت حمایت‌آمیز اعرابی که نظام حامی مقاومت سوریه را دشمن می‌پندارند و اسرائیل را دوست(!) انجام شده و تاکنون ده‌ها زن و مرد و کودک فلسطینی را به خاک و خون کشیده و شهید و زخمی کرده است. ارتش رژیم غاصب که در هفته‌های اخیر، بارها به نوار غزه حمله کرده و همگام با دولت صهیونیستی که سال‌هاست این منطقه را با محاصره اقتصادی، تبدیل به بزرگ‌ترین زندان دنیا با یک میلیون و هشتصد هزار زندانی کرده است، به کشتار روزانه ساکنان غزه می‌پرداخت، از عصر چهارشنبه سیل بمب و موشک را به سوی مردم این ناحیه روانه کرده است و البته متأسفانه کشتارها همچنان ادامه دارد.

حمله صهیونیست‌ها به غزه را نمی‌توان بدون ارتباط با رویدادهای گذشته و اتفاقات احتمالی آینده مورد بررسی و تحلیل قرار داد. پس از آن که حماس قدرت را در نوار غزه به دست گرفت و اسماعیل هنیه نخست‌وزیر قانونی فلسطین شد، ایالات متحده، اتحادیه اروپایی و برخی رژیم‌های مرتجع عربی نظیر عربستان، اردن، قطر و مصر نامبارک و حتی در خود فلسطین، تشکیلات خودگردان محمود عباس تمام تلاش خود را صرف سرنگونی حماس کردند و آن را تحت محاصره شدید سیاسی و اقتصادی قرار دادند ولی برغم این فشارها، دولت حماس سرنگون نشد. اعراب از این وضعیت ناامید شدند و با توجه به آنکه محاصره و سرکوب‌ها علیه حماس و ساکنان غزه، کارساز نشد و در سرزمین‌های اشغالی نیز نتیجه معکوس برجای گذاشت و مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی تشدید شد، بنا به خواست رژیم‌های عربی، ارتش اسرائیل در دسامبر 2008 به غزه حمله کرد تا کار را یکسره کرده و در کنار نابود کردن حماس، تجدید روحیه‌ای نیز پس از شکست سخت از حزب‌الله لبنان در سال 2006 (جنگ 33 روزه) کند. ولی باز هم شکست خورد و چهارمین ارتش قدرتمند دنیا(!) در برابر راکت‌ها و خمپاره‌های حماس و جهاد اسلامی تاب نیاورد و در جنگ 22 روزه نیز مغلوب ایمان و اراده پولادین مجاهدان راه خدا شد. اینک نیز اسرائیل با تکرار اشتباه خود، در صدد حمله سراسری به غزه است؛ در حالیکه به نظر نمی‌رسد توفیقی به دست آورد.

با توجه به پیشینه تاریخی اعراب از زمان اشغال فلسطین به ویژه پس از اشغال کامل قدس در سال 1967، می‌توان گفت واکنش‌های اعراب معمولاً «بیش‌انفعالی» و به اقدامات دیپلماتیک محدود بود اما در سال‌های اخیر؛ به‌ویژه از سال 2008 به بعد، این انفعال، جای خود را به حمایت نیمه‌پنهان و گاه علنی برخی رژیم‌های عرب از تل‌آویو داد؛ اما این رویکرد نیز به خواست خدا، کارساز نبوده است.

اسرائیل اعلام کرده است خواستار از بین رفتن حماس است و از این رو در دهه اخیر رسماً و به طور آشکار به تروریسم دولتی روی آورده و شیخ‌احمد یاسین، رنتیسی، مبحوح و عصر امروز، احمد جعبری را ترور کرد تا با از میان برداشتن رهبران کلیدی آن، مثلاً موفق به نابودی حماس شود اما اسرائیلی‌ها این موضوع را درک نمی‌کنند که حماس صرفاً یک سازمان یا گروه نیست بلکه در کنار ورژن فلسطینی حزب‌الله لبنان، جنبش جهاد اسلامی، حرکتی مردمی است که از حمایت ملت فلسطین برخوردار است. در حقیقت با تداوم حمله به مردم و تأسیسات غزه، ذره‌ای از قدرت و اراده حماس و جهاد اسلامی کم نشده و به سود رژیم صهیونیستی، چیزی عوض نمی‌شود و فقط در میان ادعاها و فریادهای کرکننده «واحقوق بشراه» آمریکا و اروپا، تعدادی فلسطینی بی‌گناه و مظلوم کشته می‌شوند؛ بدون تردید فجایعی که توسط رژیم صهیونیستی در غزه در حال وقوع است، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

* محمدمهدی تقوی

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول