اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مؤسسه الاقصی درباره راهپیمایی شبانه صهیونیست‌ها در اطراف مسجدالاقصی هشدار داد

خبرگزاری فارس: مؤسسه اوقاف و میراث الاقصی در مورد بازتاب‌های برپایی راهپیمایی شبانه سازمان‌های یهودی در اطراف درهای مسجد الاقصی هشدار داد.

مؤسسه الاقصی درباره راهپیمایی شبانه صهیونیست‌ها در اطراف مسجدالاقصی هشدار داد

به گزارش خبرنگار فارس در را‌م‌الله، این راهپیمایی شامل دعوت به سرعت بخشیدن بنای هیکل و پایکوبی و نیز برپایی مراسم مذهبی یهودی در برابر در "الاسباط"  یکی از در‌های مسجد الاقصی است.

 

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که شخصیت‌های مذهبی فلسطینی حضور گسترده مردم در مسجد الاقصی را خواستار شده‌اند.

 

موسسه الاقصی تاکید کرد که سازمان‌های یهودی در روزهای اخیر برای برپایی راهپیمایی گسترده تحت عنوان "راهپیمایی دروازه‌ها" فراخوان داده و زمان آغاز آن را ساعت ۷ بعد از ظهر از منطقه البراق به سمت درب‌های شمالی و غربی مسجد الاقصی عنوان کرده‌اند.

 

این راهپیمایی با پایکوبی و آوازخوانی و دعوت به تسریع در ساخت هیکل همراه خواهد بود و قرار است با دعا و مراسم مذهبی یهودیان در برابر دروازه الاسباط پایان یابد.

 

سازمان دهندگان این اقدام اعلام کردند که راهپیمایی مزبور در واقع جشنی است که برای نخستین بار ۱۲ سال پیش آغاز شده و تا کنون ادامه یافته است و  در اول هر ماه عبری برگزار می شود و راهپیمایی امشب به مناسبت ماه عبری کسلاب و با مشارکت یهودیان از سراسر فلسطین اشغالی صورت می گیرد.

 

موسسه الاقصی همچنین اعلام کرد که بسیاری از سازمان‌های یهودی، فعالیت‌های مختلفی را به منظور تسریع در ساخت هیکل سازماندهی کرده‌اند و راهپیمایی امشب نیز در راستای اعمال فشار و تسریع در روند برنامه‌های اسرائیل در خصوص یهودی کردن و تقسیم مسجد الاقصی برپا می شود.

 

در همین خصوص موسسه الاقصی اعلام کرد که برخی سازمان‌های اسرائیلی از ساعت هشت و نیم عصر فردا نیز به آواز خوانی و پایکوبی در بیت المقدس اقدام خواهند کرد.

 

قرار است در این مراسم گروه‌های موسیقی اسرائیلی و غیر اسرائیلی از نقاط مختلف جهان، مشارکت داشته باشند.

 

این اقدامات اسرائیلی‌ها در چارچوب فعالیت‌های اشغالگران برای توسعه آثار و ماهیت یهودی در فلسطین و تغییر تاریخ و ماهیت اسلامی آن جای دارد.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول