اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین اجلاس جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد مطرح شد

ناگفته‌های دانشجو از مخالفت‌ها و چرایی سکوت در برابر آزار و اذیت‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه با گرفتن مسئولیت بسیاری نه تنها حمایت نکردند بلکه به آزار و اذیت و مخالفت پرداختند گفت: در 8 ماه گذشته بسیار تنها بوده و رنج‌های بسیاری کشیده‌ام چرا که هیچکس حمایتم نکرد.

ناگفته‌های دانشجو از مخالفت‌ها و چرایی سکوت در برابر آزار و اذیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرهاد دانشجو ظهر امروز در نخستین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد که در جوار بارگاه منور رضوی در حال برگزاری است با بیان اینکه در 8 ماه گذشته رنج‌های بسیاری کشیده‌ام اظهار کرد: برخی افراد زمانی که من این مسئولیت را تحویل گرفتم می‌گفتند که با مشکلاتی که از گذشته به ارث مانده فرهاد دانشجو دوام نمی‌آورد.

وی افزود: برخی گفتند که با ابقای وی اشتباهات مسئولیت گذشته بر ملا می‌شود در حالی که من حفظ آبرو کردم؛ باز در عین حال گفتم که چرا در برابر نامه‌ها و حملات نامتقارن حفظ آبرو می‌کنم و صبر و بردباری به خرج می‌دهم گفتم چرا فرهاد دانشجو با این همه ایرادات و اشکالات مسئولین گذشته سکوت کرده و همه مسئولین را یکجا عوض نمی‌کند و اصرار بر رعایت اخلاق دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: می‌گفتند که چرا دانشجو همه افراد را به رأفت و مهربانی و عطوفت دعوت می‌کند و چرا اصرار به صداقت و راستگویی دارد در حالی که در عالم سیاست صداقت و راستگویی جایگاهی ندارد؛ می‌گویند چرا دانشجو بر عهد و پیمان گذشته خود مانده و در پی تغییر رئیس دانشگاه آزاد پته همه را بر روی آب نمی‌ریزد و از انتقام‌کشی پرهیز نمی‌کند.

دانشجو در ادامه در پاسخ به تمام این چراها اظهار کرد: پاسخ بنده به تمام این چراها رعایت اخلاق اسلامی و رابطه اخلاق با سیاست و مدیریت است بنابراین من این پاسخ‌ را در این رابطه جستجو کردم.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رعایت اخلاق و قواعد آن به گروه خاصی متعلق نیست، گفت: واژه اخلاق در معنای لغوی به معنی خلق، سجیه و عادت است اگر خوی و عادت نیکو داشته باشید آن اخلاق نیکو بوده و اگر همراه با رذایل اخلاقی باشد آن اخلاق نیکو نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به رابطه اخلاق و سیاست گفت: سیاست متعهد به تدبیر امور عمومی و برقراری و تأمین نظم کشور است دین اسلام گسترش قدرت صالحان و فضایل اخلاق را از اهداف سیاست می‌داند برقراری توحید، نفی شرکت و ایجاد عدالت، اجرای احکام اسلام، تزکیه، تعلیم و مساوات در برابر قانون و ایجاد استقلال در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله مهم‌ترین هدف صالحان است در حالیکه شیطان و پیروانش در صدد انهدام فضایل اخلاقی از جامعه هستند.

وی با بیان اینکه بهترین سیاست‌ها را امام علی (ع) عدالت معرفی کردند افزود: امام عدالتی را که از عدل ناشی می‌شود را مبنی بر درستی نکردن با مردم در دادگری حقوق مردم را به نهایت رساندن و احساس کردن با مردم می‌داند؛ سیاست اسلام خاص است و با سیاست منفورگری، مادی‌گرایی، نفی‌گری استعمار قابل قیاس نیست.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه دیدگاه نسبی گرایی اخلاقی در اسلام جایی ندارد گفت: سیاست اسلامی بر فلسفه اخلاق استوار است و در مکتب اسلام سیاست برای کسب قدرت نیست بلکه قدرت وسیله‌ای برای احقاق حق و گسترش دادگستری و مقابله با ظلم و فساد است همچنین پرهیز از انتقام کشی سیاسی، گذشت در قبال خطای دیگران، صداقت و راستگویی، امانت‌داری، دفاع از نظام جمهوری اسلامی و پایبندی به اصول از مؤلفه‌هایی است که در سیاست و اخلاق اسلامی رعایت می‌شود.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: بنده شما دانشجویان را که در تشکل‌های سیاسی مشغول به فعالیت هستید به فضایل اخلاقی مانند صداقت، راستگویی، تحمل و بردباری سیاسی، صبر و استقامت، قاطعیت در اجرای عدالت و دفاع از نظام و رهبر فرزانه نظام، مقام معظم رهبری دعوت می‌کنم.

* وعده‌های دو ساله‌ام 6 ماهه محقق شد

دانشجو در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه آزاد را بر عهده گرفتم عده‌ای به بنده می‌گفتند که با 2 هزار و 600 میلیارد تومان بدهی و یک‌هزار میلیارد تومان کسری بودجه و نقدینگی بسیار کم سازمان مرکزی و همچنین تعطیلی و نیمه تعطیلی 10 هزار رشته محل چگونه دوام می‌آورم و می‌گفتند که با این همه مشکلات موفق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که با این همه تحلیل‌ها با توکل بر خدا مشکلات همچون یخ در برابر مسئولین آب شدند و توانستیم در این هشت ماه 6 آزمون سراسری را به خوبی برگزار کرده و بیش از 200 هزار مترمربع ساختمان‌سازی کنیم همچنین در همین مدت برای 1500 رشته مجوز صادر شده و 1.5 میلیون مترمکعب زمین نیز در حال حاضر در حال ساختمان‌سازی است و در نتیجه این تغییرات امروز شاهد رضایت بیش از 90 درصد از پرسنل و اعضای هیئت علمی هستیم.

وی با بیان اینکه در طول 8 ماه گذشته هیچکس از من حمایت نکرد گفت: در حالی که تمام دانشگاه‌های کشور شهریه خود را حداقل 15 درصد افزایش دادند دانشگاه آزاد به وعده دو ساله خود در همین مدت 6 ماه عمل کرد و نه تنها افزایش نداده بلکه برای تمام دانشجویان ترم‌های قبل شهریه را افزایش نداده و آن را ثابت نگه داشت و یا به عبارتی شهریه  80 درصد دانشجویان در سال جاری افزایش پیدا نکرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای دانشجویان جدید تنها 5 درصد افزایش شهریه اعمال شده است اضافه کرد: در عین حال به دانشجویان جدید 20 درصد در شهریه‌ها تخفیف داده‌ایم اما، این در حالی است که در تمام سایت‌ها و روزنامه‌ها مخالفین تیتر زدند وعده‌های انجام نشده، اما باید در پاسخ به آنها اعلام کنیم که وعده‌های دو ساله ما زودتر و یعنی در 6 ماه محقق شده است.

دانشجو ادامه داد: همچنین حقوق کارمندان دانشگاه در چنین شرایطی که همه شاهد آن هستیم 15 درصد در ابتدای فروردین افزایش یافت و تمرکز‌زدایی به سرعت آغاز و هیئت امنای استانی نیز تعریف و تثبیت شدند.

* در هشت ماه گذشته بسیار تنهایی و رنج کشیدم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با گلایه از مخالفین، هیئت امنا و هیئت مؤسس گفت: دانشجویان عزیز این پدر و دوست شما در 8 ماه گذشته بسیار تنهایی و رنج کشیده است هیچکس حمایتم نکرد بلکه خیلی‌ها اذیتم کردند از بالا دستی‌ها و هیئت امنا و هیئت مؤسس گرفته تا بسیاری از افراد.

وی ادامه داد: دولت هم فرمولی برای حمایت نداشت و اظهار می‌کرد که چگونه من که تاکنون مخالفت می‌کردم حال حمایت کنم؛ در عین حال برخی از افراد نیز از روی دلسوزی لیست‌های 5، 6 نفره را برای تعیین پست و جایگاه به بنده ارائه می‌کردند که بنده هم نمی‌پذیرفتم و به همین خاطر فشار می‌آوردند.

رئیس دانشگاه آزاد یادآور شد: اصلا قرار نبود تا دو سال آینده شهریه‌ها کاهش یابد در حالی که ما ظرف مدت 6 ماه این وعده را تحقق دادیم؛ اینها در حقیقت اذیت‌ها و آزارهای فکری بود که البته بعضا اذیت‌ها و آزارهای فیزیکی هم داشته‌اند.

دانشجو در بخش پایانی سخنانش که با تکبیر دانشجویان در حمایت از وی مواجه شد اظهار کرد: شما دانشجویان تشکل‌ها باید توجه داشته باشید که خط قرمز ما ولایت مطلقه فقیه و نظام جمهوری اسلامی است و در این راه نه با اصولگرا نه با کارگزار و اصلاح‌طلب و نه با هیچ جریان و گروه دیگری کنار نمی‌آییم چرا که اینها برای ما خط قرمز نیستند؛

باید امروز پای دفاع از اسلام و ولایت بایستیم در عین حال مخالفان هم باید بدانند که با این طرز فکر و ایستادگی دانشجویان هیچ برنامه‌ای از سوی آنها جواب نخواهد داد.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول