اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز تردید آلمان درباره صادرات تسلیحات به افغانستان

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آلمان درباره صادرات تسلیحات و خودرو به افغانستان ابراز تردید کرد.

ابراز تردید آلمان درباره صادرات تسلیحات به افغانستان

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، «توماس دی مایتزیره» وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگو با شبکه خبری «ZDF»، درباره تجهیز ارتش افغانستان با سلاح‌های سنگین ابراز تردید کرد.

بر اساس این گزارش، وی که در دیداری رسمی به افغانستان رفته بود گفت:« مشکل اصلی برای ما در آموزش نیروهای افغان استفاده از وسایلی است که در دست دارند. به این معنی که اغلب در افغانستان از  وسایل و خودرو‌ها تا حدی استفاده می‌شوند که خراب شوند. از این رو انتقال خودرو و تسلیحات به این کشور کاری بی‌معنی است.»

دی‌مایتزیره» روز گذشته گفته بود: «برلین هفته آینده درباره اقداماتی که باید برای خروج از افغانستان انجام شود، تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

وی که در کنفرانسی مشترک با «بسم‌الله خان محمد» همتای افغان خود سخن می‌گفت، افزود: «خروج نیروهای آلمانی از افغانستان به شیوه‌ای مسئولانه و قابل اعتماد برای دیگر شرکا انجام  خواهد شد.»

دی‌مایتزیره همچنین از همکاری آلمان با دیگر شرکای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نیروهای افغانی درباره تجهیز ارتش افغانستان خبر داده بود.

آلمان در حال حاضر در قالب نیروهای ناتو 7 هزار و760 نیرو در افغانستان دارد که قرار است بنا بر برنامه از پیش اعلام شده تا پایان سال 2014 از این کشور خارج شوند.

انتهای ‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول