اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: «ائتلاف معارضان» طرحی آمریکایی-قطری برای نابودی سوریه است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه سوریه در اولین واکنش به اعلام موجودیت ائتلاف معارضان این کشور، آن را طرحی قطری-آمریکایی برای تخریب و نابودی سوریه دانست.

دمشق: «ائتلاف معارضان» طرحی آمریکایی-قطری برای نابودی سوریه است

به گزارش فارس، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه «روسیا الیوم» اظهار داشت که ائتلاف معارضان سوریه که اخیرا اعلام موجودیت کرده، یک طرح آمریکایی و قطری است که از سوی نیروهای خارجی برای تخریب سوریه تدوین شده است.

وی افزود: ما معتقدیم که این اپوزیسیون ساخت سوریه نیستند و همان‌طور که دیدید آن ساخت آمریکا و قطر است..اگر اپوزیسیونی در یک کشور ریشه نداشته باشد و از حمایت مردمی برخوردار نباشد، صرفا ساخته و پرداخته طرف‌های خارجی است که در این شرایط متولد شده تا وطن ما را نابود و تخریب کند.

مقداد درباره ضرب‌الاجل سه روزه معارضان مسلح به هیئت‌های دیپلماتیک خارجی برای بستن دفاترشان در سوریه گفت: دمشق تا آنجا که می‌تواند تلاش می‌کند تا امنیت هیئت‌های دیپلماتیک و نهادهای بین‌المللی فعال و حاضر در اراضی سوریه را تامین کند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید بسیاری از دولت‌های غربی اغلب هیئت‌های دیپلماتیک خود را از سوریه خارج کرده‌اند و اکنون می‌خواهند هیئت‌های باقی‌مانده را نیز خارج کنند اما این‌بار با خونریزی این کار را خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: ما این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کنیم. برخی می‌گویند که ارتش آزاد از این مسئله عقب‌نشینی کرده و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که مسئول این مسئله نیست اما ما با چنین تهدیدهایی به طور جدی برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول