اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاکسازی رأس العین از تروریست‌ها/ پیشروی ارتش سوریه به سمت شهر مرزی «حارم»

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه تجهیزات سنگین و گسترده نظامی خود را وارد منطقه رأس العین کرده و عملیات گسترده نیروی هوایی و توپخانه‌ای برای پاکسازی کامل این منطقه از تروریست‌ها را آغاز کرده است.

پاکسازی رأس العین از تروریست‌ها/ پیشروی ارتش سوریه به سمت شهر مرزی «حارم»

به گزارش خبرنگار فارس از سوریه، ارتش عربی سوریه و نیروهای هوایی آن موفق شدند بار دیگر کنترل منطقه رأس العین؛ شهری که در شمالی‌ترین نقطه سوریه در مرز با ترکیه واقع شده است، به دست گیرند.

رأس العین که دارای 5 هزار جمعیت است هدف نفوذ گروهک مسلح تروریستی قرار گرفته و عناصر مسلح از جبهه النصره وابسته به تشکیلات القاعده و یا باندهای موسوم به ارتش آزاد طی عملیاتی با هماهنگی ترکیه که زمینه ورود آنها به شهر را مهیا کرده بود، به این شهر حمله‌ور شده و بسیاری از ساکنان آن را با زور سلاح به خاک ترکیه و روستاهای مجاور آواره کردند. 

بر اساس این گزارش، گروهک‌های مسلح مقرهای امنیتی را تصرف کرده و برخی از غیرنظامیان را در میدان‌های عمومی به دلیل عدم همکاری با آنها اعدام کردند و ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی سوریه را در یک کشتار جمعی قتل‌عام کردند.

بنابر گزارش خبرنگار فارس در سوریه خودروهای حامل تروریست‌ها که سعی داشتند رأس العین را اشغال کنند در مسیر فرار به ترکیه توسط هواپیماهای جنگی سوریه بمباران شدند و تعدادی از این تروریست‌ها نابود گشتند.

پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر مرزی حارم

تروریست‌ها از چند ماه پیش سعی دارند کنترل شهر مرزی حارم واقع در مرزهای شمالی با ترکیه از سمت استان ادلب را به دست گیرند و مردم این شهر را به دلیل عدم همکاری با آنها تحت محاصره شدید قرار داده و از آنها انتقام بگیرند.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ده‌ها نفر از اهالی بی‌گناه این شهر را به قتل رسانده و بمب‌هایی در اطراف شهر کار گذاشته‌اند تا مانع پیشروی نیروهای ارتش به داخل شهر شوند اما نیروی هوایی سوریه موفق شد اهالی این شهر را با مایحتاج غذایی و نظامیان را با مهمات و سلاح تجهیز کند تا بتوانند در مقابل افراد مسلح مقاومت کنند و بدین طریق ارتش توانست وارد حارم شده و دوباره کنترل آن را به دست گیرد. 

تلاش این گروهک‌ها برای تصرف مناطق واقع در مرز شمالی با هماهنگی و حمایت اتاق عملیات ترکیه صورت می‌گیرد که سعی دارند یک منطقه حایل تشکیل داده و برای دشمن حاشیه بزرگ‌تری برای تحرک علیه سوریه ایجاد کنند تا اینکه ارتش سوریه براساس قوانین بین‌المللی نتواند از قدرت نظامی و نیروی هوایی خود علیه این گروه‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/++

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول