اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ردپای فرمانده آیساف در فساد اخلاقی «پترائوس»

اوباما، نامزدی «جان آلن» برای فرماندهی ناتو را به حالت تعلیق درآورد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آگاهی از سرنخ‌های پلیس فدرال آمریکا در زمینه احتمال دست داشتن فرمانده آیساف در پرونده فساد رئیس‌ »سیا»، نامزدی وی بعنوان فرمانده ارشد ناتو را بحالت تعلیق درآورد.

اوباما، نامزدی «جان آلن» برای فرماندهی ناتو را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، نامزدی ژنرال «جان آلن» بعنوان فرمانده ارشد ناتو را تا زمان تکمیل تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در خصوص ایمیل‌های نامناسب رد و بدل شده بین وی و «جیل کلی»، زنی که در مرکز فساد اخلاقی «دیوید پترائوس» قرار دارد، به حالت تعلیق درمی‌آید.

ژنرال «جان آلن» فرمانده نیروهای بین‌المللی کمک‌کننده به امنیت افغانستان موسوم به «آیساف»، به دلیل «ارتباطات نامناسب» با «جیل کلی» زنی که «پائولا برادول» معشوقه «دیوید پترائوس» برای او ایمیل‌های تهدیدآمیز فرستاده بود، تحت بازجویی قرار گرفته است.

به دنبال منتشر شدن این خبر، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که نامزدی آلن به عنوان فرمانده بعدی فرماندهی اروپایی آمریکایی و فرمانده نیروهای ناتو در اروپا تا زمان مشخص شدن حقایق در زمینه کشف جدید اف‌بی‌آی، به حالت تعلیق درمی‌آید.

قرار بود آلن، اوایل سال 2013 پست جدیدی که در بالا به آن اشاره شد را در صورت اتخاذ تأییدیه از جانب سنا، احراز کند.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که اوباما با تعلیق نامزدی آلن تا زمان مشخص شدن حقایق موافقت کرده است اما تا زمانیکه بررسی‌ها و بازرسی‌های لازم در این مورد انجام می‌شود، آلن در سمت خود بعنوان فرمانده نیروهای بین‌المللی کمک‌کننده به امنیت افغانستان که در کابل مستقر است، باقی می‌ماند.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر آنکه «جیل کلی» از دوستان خانوادگی پترائوس، در تابستان سال جاری میلادی، ایمیل‌های تهدید‌آمیزی از «پائولا برادول» معشوقه 40 ساله پترائوس دریافت می‌کرده و تهدید شده بود که از پترائوس فاصله بگیرد زیرا برادول، کلی را رقیب عشقی می‌پنداشته است.

پترائوس پس از فاش شدن فساد اخلاقی‌اش، مجبور شد روز جمعه هفته گذشته از سمت خود به عنوان رئیس سیا استعفا کند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول