اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

تمام ویژگی‌های امام در وجود آیت‌الله خامنه‌ای متبلور است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم از امام راحل به عنوان فقیهی شجاع و سیاست‌مداری مجاهد یاد کرد و گفت: تمام این اوصاف و ویژگی‌ها در وجود آیت‌الله خامنه‌ای نیز متبلور است.

تمام ویژگی‌های امام در وجود آیت‌الله خامنه‌ای متبلور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری سفر آیت‌الله نوری‌همدانی به عراق، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در ضیافت شامی که از سوی حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در محل اقامت این مرجع تقلید ترتیب داده شده بود حضور یافت.

وی در این مراسم با قدردانی از میزبانی دولت و ملت عراق اشتراکات معنوی، مذهبی و فرهنگی دو کشور ایران و عراق را فراوان توصیف کرد.

این مرجع تقلید با استناد به آیاتی از قرآن کریم برخورداری از ایمان،‌ اعتقاد، علم و عمل، ‌داشتن حکومتی مقتدر و جهاد را از مهم‌ترین عوامل عزت مسلمانان برشمرد.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف جبهه استکبار علیه مسلمانان تصریح کرد: مستکبران جهانی با پروژه‌هایی همچون اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی، عرب‌هراسی و عجم‌هراسی به دنبال تفرقه در بین مسلمانان هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: این توطئه‌ها همگی استکباری و صهیونیستی است و تمام مسلمانان با هر آیین و مذهبی که هستند باید در این خصوص هوشیار باشند.

این مرجع تقلید منشأ اصلی علوم غربی را دین مبین اسلام دانست و با بیان اینکه غربی‌ها از این حیث مدیون معارف اسلامی هستند گفت: علوم ریاضی،‌ طب، ‌شیمی و دیگر علوم قبل از هر زبان و ملیت از دروازه تمدن اسلامی عبور کرد.

وی شناخت زمان را یک مسئله بسیار مهم خواند و تمام احزاب،‌ گروه‌های مختلف سیاسی و مذهبی کشور عراق را به وحدت و انسجام در مقابل مستکبران فراخواند.

این مرجع تقلید پیروزی مردم غزه،‌ پیروزی حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، مقاومت مردم بحرین، تسلیم نشدن مردم سوریه و بیداری اسلامی در کشورهای مختلف از جمله مصر، تونس، لیبی و دیگر کشورها را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد.

وی امام راحل را بیدارگر ملت‌های آزاده جهان معرفی و تصریح کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فقیهی سیاست‌مدار،‌ مجتهدی والامقام،‌ عارفی بی‌بدیل، زاهدی کامل و مجاهدی فی سبیل‌الله بود که توانست با اخلاص و تقوا هیمنه استکبار را در هم شکند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: تمام این اوصاف و ویژگی‌ها امروز در وجود آیت‌الله خامنه‌ای خلف صالح و پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) متبلور است.

انتهای پیام/2258/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول