اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس:

دوربین مدار بسته تولید بنزین یک واحد پالایشگاه آبادان را متوقف کرد

خبرگزاری فارس: کوبیده شدن یک میله بر روی مسیر خط برق 11 هزار ولت در پالایشگاه آبادان برق واحد بنزین‌سازی CR1 را قطع کرد و کار این یک واحد بزرگ بنزین سازی 6 روز زودتر از موعد اورهال متوقف شد.

دوربین مدار بسته تولید بنزین یک واحد پالایشگاه آبادان را متوقف کرد

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: قرار بود واحد 1 CR1 پالایشگاه آبادان جمعه وارد اورهال و تعمیرات اساسی شود اما هنگام نصب دوربین‌های مدار بسته در پالایشگاه بر حسب اتفاق روی مسیر خطوط برق 11 هزار ولت یک میله در زمین کوبیده شد.

وی افزود: این میله خط برق 11 هزار ولت واحد بنزین‌سازی CR1 را قطع کرد و کار واحد 6 روز زودتر از موعد اورهال متوقف شد.

وی با بیان اینکه این واحد روزانه 22 هزار گالن بنزین تولید می‌کند، اضافه کرد:  بنزین تولیدی واحد CR1 اکتان بالایی دارد و با نفتا برای استحصال بنزین با اکتان پایین‌تر مخلوط می‌شود و به همین دلیل تولید کاربردی واحد CR1 بیش از این میزان است و شاید 26 تا 27 هزار گالن را روزانه شامل شود.

این منبع آگاه با تاکید بر اینکه خسارت چندانی در پی وقوع این حادثه ایجاد نشد، اما تولید بنزین این واحد 6 روز زودتر از موعد مقرر متوقف شد، گفت: بعد از این حادثه برق وصل شد اما واحد نتوانست فشار لازم برای عملیات را به دست آورد و اجبارا زودتر تعمیرات اساسی آغاز شد.

وی اظهار داشت: زمان اورهال به شرایط بستگی دارد اما بر اساس اعلام قبلی احتمالا کمتر از 21 روز طول نخواهد کشید.

این منبع آگاه افزود: واحد CR1 یکی از مهمترین واحدهای بنزین سازی است و بعد از فاز 3 پالایشگاه، بیشترین بنزین را در پالایشگاه آبادان تولید می‌کند.

به گزارش فارس فاز 3 همان فازی است که در جریان بازدید رئیس‌جمهور دچار حادثه و آتش‌سوزی شد.

این منبع اگاه تصریح کرد: تمام نقشه‌ها از پیش در اختیار پیمانکار قرار گرفته بود و طبعا وی باید از محل عبور خطوط برق اطلاع می‌داشت.

وی اضافه کرد: مایه تعجب است که مدیرعامل پالایشگاه آبادان بعد از این حادثه از واحد CR1 بازدید نداشته است.

به گزارش فارس، واحد CR1 پالایشگاه آبادان روزانه قریب به 20 هزار بشکه بنزین سوپر تولید می‌کند و علاوه بر آن روزانه 21 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و 2000 بشکه گاز مایع در این واحد تولید می‌شود.

پالایشگاه آبادان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور است و قدمتی 100 ساله دارد. این پالایشگاه در زمان جنگ تحمیلی تا حدود زیادی تخریب و سپس بازسازی شد. در سال‌های اخیر آمار حوادث این پالایشگاه قابل توجه بوده است.

پالایشگاه آبادان با راه‌اندازی واحدهای جدید روزانه 15 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و بزرگترین پالایشگاه در حال فعالیت و تولیدکننده بنزین کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول