اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش ظرفیت آزادراه تهران ـ کرج به 5 خط تا پایان دولت

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه افزایش ظرفیت و تعریض آزادراه تهران ـ کرج به 5 خط و افزوده شدن 2 خط در باند شمالی و 2 خط در باند جنوبی، شامل 10 خط رفت و برگشت تا پایان دولت دهم تکمیل می‌شود.

افزایش ظرفیت آزادراه تهران ـ کرج به 5 خط تا پایان دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، علی نیکزاد در مراسم بهره‌برداری از فاز یک پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج در بخش استان تهران، اظها رداشت: گسترش حمل و نقل و راه، توسعه را به دنبال دارد.

وی با اشاره به نقش کریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب در توسعه ترانزیت و حمل و نقل تصریح کرد. 3 هزار و 200 کیلومتر آزادراه در دست ساخت است در حالی که در دولت‌های قبلی، سالانه 200 کیلومتر آزادراه افتتاح می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل عملیات احداث آزادراه کنارگذر شمالی مشهد و آزادراه ساوه ـ همدان تصریح کرد: آزادراه تهران ـ کرج پرترافیک‌ترین آزادراه کشور است که در این راستا تعریض این مسیر در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین تصمیم گرفتیم ادامه آزادراه همت تا کرج و میدان امام حسین را اجرایی کنیم. همچنین اتوبان تهران ـ کرج تعریض می‌شود.

نیکزاد افزود: برنامه داریم کنارگذر آزادراه جنوبی کرج را در شهر جدید هشت‌گرد تکمیل کنیم.

وی با اشاره به تکمیل فاز یک پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج تصریح کرد: این پروژه 6 کیلومتری 400 میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی اضافه کرد: تعریض آزادراه تهران ـ کرج به طول 12 کیلومتر، احداث فاز اول آزادراه شهید همت به طول 6 کیلومتر جمعاً 540 میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.

وی تصریح کرد: همچنین ادامه فاز یک این پروژه تا میدان امام حسین کرج به صورت مشارکتی توسط بخش خصوصی در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما منابع 50 درصدی خود را در این مسیر تأمین خواهیم کرد، ضمن آنکه سعی می‌کنیم به زودی پروژه کنارگذر جنوبی شهر کرج آغاز شود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول