اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

اعطای مشوق 20 درصدی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اعطای مشوق 20 درصدی برای سرمایه‌گذاران برای تسریع در بهره‌برداری واحدهای سرمایه‌گذاری در ارس خبر داد.

اعطای مشوق 20 درصدی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی  اظهار کرد: با مصوبه هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در صورتی که سرمایه‌گذاران پس از تحویل زمین به مدت شش ماه موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری و آغاز فرآیند تولید شوند مشمول 20 درصد مشوق و چنانچه بعد از یک سال پروانه بهره‌برداری اخذ کنند، از 10 درصد مشوق در قیمت کارشناسی بهره‌مند خواهند شد.

نجفی افزود: همچنین امتیاز ویژه دیگری که در شرایط کنونی اقتصاد کشور با توجه به قوانین فعالیت در مناطق آزاد در ارس فراهم است، نبود محدودیت‌های واردات و صادرات سرزمین اصلی در منطقه آزاد ارس است.

وی شرایط ایجاد شده در منطقه آزاد ارس را امتیازی بزرگ برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی و مشکلات بوجود آمده در حوزه صادرات و واردات کالا، بر اساس قوانین کالاهای تولیدی در این منطقه بر اساس قانون ارزش افزوده به سرزمین اصلی و بدون محدودیت به خارج از کشور قابل صدور هستند.

وی ادامه داد: با توجه به مراجعات مکرر و طرح‌های متعدد سرمایه‌گذاری در انتظار در منطقه آزاد ارس مشوق‌های اتخاذ شده روند احداث بنا و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری را در منطقه تسریع کرده و در صورت عدم آغاز احداث، اراضی واگذار شده عودت و به سرمایه‌گذاران در نوبت تحویل می‌شود.

نجفی با بیان اینکه مزیت‌ها و زیرساخت‌های ویژه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران در ارس فراهم شده است، افزود: هم‌اکنون بیش از 70 واحد تولیدی در شهرک‌ها و سایت‌های صنعتی ارس فعال بوده و 60 پروژه سرمایه‌گذاری در حال احداث و اتمام عملیات اجرایی هستند و بیش از 260 سرمایه‌گذار در انتظار اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری هستند.

وی منطقه آزاد ارس را موقعیتی خاص برای جهش اقتصاد کشور دانست و گفت: هم‌اکنون چندین شرکت اروپایی برای تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس نمایندگی رسمی داشته و فعالیت می‌کنند.

نجفی تصریح کرد: به علت موقعیت خاص منطقه آزاد ارس این منطقه از سال‌ها و قرن‌های گذشته مورد توجه بازرگانان و تجار بزرگ دنیا و چهار راهی طلایی برای گذر کاروان‌های تجاری بوده است و امروز نیز با فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب و امتیازهای ویژه برای توسعه تولید و صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی فعالیت‌های خوبی انجام شده که نویدبخش ظهور عرصه‌ای جدید در دنیای اقتصاد و تجارت و بازرگانی کشور است.

انتهای پیام/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول