اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

به تازگی افشا شد

یک انگلیسی مغز متفکر خونبارترین حمله به مقر نیروهای «سیا» در افغانستان

خبرگزاری فارس: فیلمی که به‌تازگی توسط طالبان پاکستان منتشر شده است، نشان می‌دهد یک شبه‌نظامی انگلیسی مغز متفکر حمله انتحاری مرگبار به مقر سازمان سیا در افغانستان بوده است.

یک انگلیسی مغز متفکر خونبارترین حمله به مقر نیروهای «سیا» در افغانستان

به گزارش فارس، در این فیلم 30 دقیقه‌ای گفته شده که این فرد انگلیسی ملقب به «عمر»، با همکاری یک جاسوس اردنی به نام «ابو دجانه» (همام خلیل البلاوی) سه سال پیش نقشه حمله به یک پایگاه آمریکایی در ولایت «خوست» افغانستان را طراحی کرده است.

این جاسوس از سوی سیا و سرویس اطلاعاتی اردن برای نفوذ در نیروهای القاعده مستقر در مناطق قبایلی پاکستان به این منطقه اعزام شده بود.

به گزارش «دیلی تلگراف»، وی که قرار بود در یک جلسه در «کمپ چپمن» شرکت کند، با پوشیدن یک جلیقه پر از مواد منفجره وارد این کمپ شد و هفت آمریکایی از جمله فرمانده این اردوگاه را به قتل رساند.

این اولین باری است که یک انگلیسی با چنین حملاتی مرتبط دانسته شده است.

در این فیلم که توسط «ساندی تایمز» منتشر شده، توضیح داده شده است که عمر با همکاری «امیر حکیم‌الله» تمام این عملیات انتحاری  را در سال 2009 طراحی کرده است.

عمر در این فیلم درحالی که کنار ابودجانه نشسته است با زبان انگلیسی، نیروهای آمریکایی را سگ خطاب کرده و اعلام می‌کند که به‌زودی که این نیروها حمله خواهد کرد.

حمله به اردوگاه چپمن خونین‌ترین حمله علیه نیروهای اطلاعاتی در 25 سال گذشته بود.

پس از این حمله، طالبان پاکستان با به عهده گرفتن مسئولیت آن اعلام کرد که این عملیات پاسخی به کشته شدن «بیت‌الله محسود» رهبر این گروه در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول