اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

هند و افغانستان 4 یادداشت‌تفاهم امضا کردند + عکس

خبرگزاری فارس: در سفر حامد کرزی به «دهلی‌نو»، هند و افغانستان چهار یادداشت‌تفاهم در بخش‌های معادن، آموزش و توسعه اقتصادی و اجتماعی امضا کردند.

هند و افغانستان 4 یادداشت‌تفاهم امضا کردند + عکس

به گزارش فارس، مقامات افغان و هند با حضور حامد کرزی و «مان‌موهان‌سینگ» نخست وزیر هند، چهار یادداشت‌تفاهم همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی در دهلی‌نو امضا کردند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «زلمی رسول» و «سلمان خورشید» وزرای امور خارجه افغانستان و هند روز دوشنبه طی مراسمی، یادداشت تفاهم کمک بلاعوض برای اجرای پروژه‌های کوچک امضا کردند.

بر اساس این یادداشت‌تفاهم، هند 10 میلیون دلار طی چهار سال به افغانستان کمک خواهد کرد.

همچنین یادداشت‌تفاهم دیگری برای تأمین کود شیمیایی میان «وحیدالله شهرانی» وزیر معادن افغانستان و سلمان خورشید به امضا رسید.

در این یادداشت‌تفاهم تصریح شده است که برای ایجاد تأسیسات کود شیمیایی در افغانستان برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

بر اساس این منبع، یادداشت‌تفاهمی نیز در خصوص همکاری در امور جوانان میان 2 کشور توسط «سیدمخدوم رهین» وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان و سلمان خورشید امضا شد.

بر اساس این یادداشت‌تفاهم، برنامه‌ها، تجارب، مهارت‌های فنی و دانش در عرصه امور جوانان بین افغانستان و هند مبادله خواهد شد.

یادداشت‌تفاهم چهارمی نیز در خصوص توسعه منابع معدنی و زغال سنگ بود که میان وحیدالله شهرانی وزیر معادن و «شیری پراکاش جیسوال» وزیر زغال سنگ هند به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت‌تفاهم، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش خصوصی و استخراج معادن زغال سنگ افغانستان صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور افغانستان و هیئت همراهش روز دوشنبه در مقر ریاست جمهوری هند مورد استقبال رسمی رئیس جمهور و نخست هند قرار گرفت.

سپس حامد کرزی و جمعی از مقامات افغان در محل یادبود «مهاتما گاندی» با امضای دفتر یادبود و اهدای دسته گل از مقام وی تجلیل کردند.

همچنین رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه با «سونیا گاندی» رهبر «ائتلاف حاکم»، سلمان خورشید وزیر امور خارجه و «سوشما سوارج» رهبر حزب مخالف در پارلمان هند دیدار کرد.

هند تاکنون بیش از 2 میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده است.

حامد کرزی سفر خود را به هند عصر روز جمعه آغاز کرد و روز شنبه در پایتخت تجاری این کشور، بمبئی، در جمع تاجران هندی سخنرانی کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول