اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیدحسن نصرالله:/3

اگر به حمایت اتحادیه عرب تکیه می‌کردیم اسرائیل هم‌اکنون در حال ساخت و ساز در لبنان بود

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی از سخنان خود به مناسبت روز شهید، با انتقاد از موضع‌گیری مجامع بین‌المللی در قبال تحولات منطقه گفت: اگر لبنان به حمایت اتحادیه عرب خودش را دلگرم می‌کرد، اسرائیل هم‌اکنون در حال ساخت‌وساز در لبنان بود.

اگر به حمایت اتحادیه عرب تکیه می‌کردیم اسرائیل هم‌اکنون در حال ساخت و ساز در لبنان بود

به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مناسبت مراسم روز شهید در مجتمع سید الشهدا (ع) در منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت با تاکید بر اینکه تنها خود لبنانی ها هستند که می توانند از لبنان دفاع کنند به ضرب المثلی در این زمینه اشاره کرد و گفت: نتیجه‌ای که می‌توانم به لبنانی‌ها بگویم آن است که «هیچ کسی پشت من را جز ناخن‌های انگشتم نمی‌خاراند».

وی افزود: هیچ کس از سرزمین ، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان به جز خود لبنانی‌ها چه مقاومت، چه ارتش و چه ملت، حمایت نخواهد کرد. هیچ کس از لبنان و لبنانی [جز خود مردم آن] پشتیبانی نمی‌کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: به همین دلیل گزینه مقاومت و  پایبندی به آن و به سلاحش گزینه‌ای انسانی و اخلاقی بوده و کنار گذاشتن این گزینه جنون و خودکشی و کنار گذاشتن ارزش‌های انسانی و واجبات به شمار می‌آید.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش گفت: آمریکایی‌ها از مردم و واکنش ملت‌ها هراس دارند اما هیچوقت از دولت‌ها هراسی نداشته است. اتحادیه عرب چه اقدامی برای غزه یا سودان یا میانمار انجام داد؟

وی گفت: اجازه دهید مثال دیگری را مطرح کنم، زمانی که دشمن اسرائیلی به خارطوم حمله کرد اتحادیه عرب و شورای امنیت کجا بودند؟ واکنش آنها چه بوده است؟ هر روز درباره جنایت‌های که علیه مسلمانان در میانمار انجام می‌شود می‌شنویم اما آیا به جز صدور بیانیه، اقدام دیگری انجام شد؟جهان و عرب و اسلام کجاست؟

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: نتیجه نخستی که می‌توانم به تمام لبنانی‌ها بگویم آن است که رویدادهای 30 سال گذشته را در برابر دیدگان خود قرار دهید و ببینید تا به امروز چه چیزی باعث عقب نشینی اسرائیل شده است این تجربه‌ای است که ما لبنانی‌ها آن را تجربه کردیم.

وی گفت: ببینید چه اتفاقاتی هم اکنون در حال روی دادن است، غزه هر روز بمباران می‌شود و ده‌ها مجروح و شهید بر جای می‌گذارد. اتحادیه عرب [برای واکنش به این رویدادها] کجاست؟ اگر در انتظار اتحادیه عرب بودیم هم اکنون باید شاهد ساخت و سازهای اسرائیل در لبنان می‌بودیم. سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عربی کجا هستند؟

وی افزود: چیزی که هم اکنون در غزه روی می‌دهد آزمونی سخت برای کشورهای بهار عربی به شمار می‌آید که چگونه این کشورها و دولت‌ها با موضوع غزه برخورد می‌کنند و این آزمونی سخت به شمار می آید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: پیشرفت حزب‌الله لبنان برای برخی گروه‌ها در لبنان غم انگیز بوده است. بخشی از این گروه اصلا به مقاومت ایمان ندارند و بخش دیگری که روزی همپیمان سوریه بودند اما امروز به 14 مارس پیوسته نیز به مقاومت ایمان ندارند اما هر روز رنگ خود را عوض می‌کنند و این گروه به مذاکره با اسرائیل و پذیرفتن شرط‌های اسرائیل اعتقاد دارد. مواضع 30 سال گذشته این موضوع را تایید می‌کند. 

ادامه دارد...

 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول