اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار آیت‌الله علوی‌گرگانی:

‌‌64 میلیارد دلار کالا هم‌اکنون از مبادی رسمی وارد کشور می‌شو‌د

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌گفت: اصلاح الگوی مصرف ‌باید مدنظر مردم قرار گیرد زیرا هم‌اکنون حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق و 64 میلیارد دلار کالا از مبادی رسمی وارد کشور می‌شو‌د.

‌‌64 میلیارد دلار کالا هم‌اکنون از مبادی رسمی وارد کشور می‌شو‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار محمدرضا نقدی امشب در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی از اساتید حوزه علمیه قم ابراز کرد: هفته بسیج در سال جاری با محرم و عاشورا مقارن بوده و این ویژگی در سال جاری تأثیر فراوانی بر برنامه‌های این هفته خواهد داشت.

وی افزود: مراجع تقلید همواره حمایت و رضایت خود را از بسیج اعلام داشته و اعضای این نهاد مقدس نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، آمادگی دفاعی و روحی خود را حفظ کرده‌اند به طوری که هم‌اکنون نیز شهدایی از قشر بسیج تقدیم اسلام و انقلاب می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی سال‌های گذشته، در بسیجیان امروز هم وجود دارد گفت: امسال شاهد برگزاری رزمایشی به مناسبت هفته بسیج در همه استان‌ها خواهیم بود ضمن اینکه اقدامات فرهنگی زیادی همچون اعزام کاروان‌های راهیان نور و آشنایی جوانان با مناطق عملیاتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگی و سیره شهدا تأثیرات مفیدی بر آن‌ها می‌گذارد به همین دلیل کتاب‌های زیادی نیز در خصوص شهدا به ویژه شهدای روحانی تألیف شده و در اختیار عموم مردم ایران قرار می‌گیرد.

نقدی با اشاره به 7 هزار بانوی شهیده انقلاب و جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: آشنا ساختن دختران و زنان امروز با این الگوهای نورانی موجب امر به معروف و نهی از منکر در بهترین سطح می‌شود به همین دلیل کنگره زنان شهید به صورت ملی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بازسازی واقعه غدیر از سال 89 در قم شروع شد و سال گذشته بیش از 70 شهر قم را الگوی خود قرار دادند و در سال جاری هم 100 شهر کشور این واقعه عظیم را با الگوگیری از قم بازسازی کردند.

وی با بیان اینکه خطبه‌خوانی غدیر با نظر مراجع تقلید در این نمایش عظیم صورت می‌گیرد گفت: مردم شهرهای مختلف استقبال گسترده‌ای از این برنامه داشته و حتی اهل سنت نیز علاوه بر حضور برای تماشا در امور مربوط به آن نیز شرکت کرده‌اند.

نقدی با اشاره به تشکیل حلقه‌های صالحین با حضور اعضای بسیج خاطر نشان کرد: روحانیون، مبلغان و دانشجویان در این حلقه‌های معرفتی عضویت داشته و مسائل تربیتی، بررسی سیره شهدا و آموزش احکام و معارف دینی را در کنار مرور فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌ها قرار می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اقتصاد مقاومتی و ضرورت پرداختن بیشتر به این مسئله را مورد توجه قرار داد و افزود: اصلاح الگوی مصرف از جمله اموری است که باید مدنظر قرار گیرد زیرا هم‌اکنون حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق و 64 میلیارد دلار کالا از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود که اگر این میزان کاهش یابد، شاهد افزایش تولید داخلی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به ازای هر 5 هزار دلار می‌توان یک شغل ایجاد کرد به همین دلیل بحث حمایت از کار و تولید داخلی و پرهیز از تنبلی و تن‌پروری از جمله اموری است که باید توسط مبلغان و مداحان به مردم گوشزد شود.

نقدی با اشاره به خرید بیش از 10 میلیون قطعه سکه توسط مردم ایران گفت: این سرمایه‌ها می‌تواند در امور مربوط به تولید و اشتغال مصرف شده و اقتصاد مقاومتی نیز از این طریق محقق شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات عمرانی و فرهنگی بسیج اشاره و ابراز کرد: فردا بیش از 470 پروژه ورزشی در سطح کشور توسط بسیج به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه بیش از 1700 واحد مسکونی و 5 هزار واحد برای نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده آذربایجان توسط گروه‌های جهادی بسیج ساخته شده‌اند و به زودی تحویل صاحبانشان خواهند شد.

وی بیان داشت: حضور در محضر علما به منظور ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج و نیز استفاده از نصایح و رهنمودهای روشنگرانه آن‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول