اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم:

برخورد عملی با منکرات وظیفه مسئولان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: در یک جامعه اسلامی عموم مردم وظیفه دارند هر چند اقدام عملی و فیزیکی با عوامل منکر و مسببان آن وظیفه مسئولان است.

برخورد عملی با منکرات وظیفه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین صیدی در دوره آموزشی توجیهی اصناف قم که امروز در سالن همایش‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد ابراز کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای جایگاهی قانونی است زیرا این فریضه مهم الهی در اصل هشتم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس همین اصل قانونی در همه استان‌ها شکل گرفته است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین اسلام است گفت: اکراه و انزجار قلبی حداقل واکنشی است که هر مؤمن باید نسبت به منکرات از خود نشان دهد.

وی ادامه داد: تذکر لسانی و عملی از دیگر مراحل امر به معروف و نهی از منکر هستند که پس از انزجار قلبی وظیفه هر فرد در قبال جامعه و دیگران محسوب می‌شود.

صیدی بزرگ‌ترین حربه در مقابل عاملان گناه و منکرات را تکرار نهی از منکر دانست و تصریح کرد: در یک جامعه اسلامی عموم مردم وظیفه دارند هر چند اقدام عملی و فیزیکی با عوامل منکر و مسببان آن وظیفه مسئولان   است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم افزود: آمران به معروف دارای ویژگی‌هایی هستند که مقبولیت در میان دیگران از مهم‌ترین آن‌هاست زیرا این مسئله موجب تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر آن‌ها در میان مردم می‌شود.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول