اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان میراث فرهنگی:

تا ثبت جهانی «تنگ سولک» و «تنگ ‌تامرادی» از پای ننشینیم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با جذب گردشگر در استان گفت: تنگ سولک و تاریخ تنگ تامرادی شرایط کافی برای ثبت جهانی شدن را دارا هستند که باید برای این کار همت به خرج داد.

تا ثبت جهانی «تنگ سولک» و «تنگ ‌تامرادی» از پای ننشینیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در دومین نشست کارگروه میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از کارگروه‌های فعال شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کارگروه میراث فرهنگی است که با 27 عضو و به صورت مرتب جلسات خود را تشکیل می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به توضیح سه محور اساسی در این نشست پرداخت و گفت: ضمن مفید و ارزشی بودن جلسه امروز تصمیمات مهمی گرفته شد که درصدد هستیم با کمک مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط به این تصمیمات جامه عمل بپوشانیم.

وی از تصویب طرح باغ موزه دفاع مقدس سخن به میان آورد و بیان داشت: تعیین تکلیف نهایی و تصویب طرح باغ موزه دفاع مقدس یکی از برنامه‌های مهم مطرح شده در این جلسات بود که بایستی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری شود.

صابری در ادامه افزود: اعتبارات خوبی برای عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

این مسئول به ساماندهی آبشار یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه طرح جامع و ساماندهی آبشار یاسوج که از نقاط مهم گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام در این حوزه است.

وی به اهمیت این آبشار برای استان‌های هم‌جوار و مسافران و گردشگران اشاره و اذعان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند با همکاری بخش خصوصی تلاش خود را برای ساماندهی آبشار یاسوج به کار گیرند.

صابری به ضرورت معرفی صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: عرضه صنایع دستی استان در مرکز شهر و در آبشار کمک زیادی برای جذب گردشگر به همراه خواهد داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مردم استان را مردمی شجاع و دلاور خواند و اظهار کرد: همه ما معتقدیم مردم استان در سراسر کشور یک ویژگی‌های خاصی در حمایت و پاسداری از انقلاب و جنگ در برابر ظلم به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

وی به یکی از مهم‌ترین این دلاورمردی‌ها اشاره کرد و گفت: مبارزات تنگ تامرادی نشان‌دهنده تاریخ مبارزات مردم این استان بوده و نقطه عطفی برای شناساندن آن‌ها به سایر استان‌ها و مردم ایران است.

صابری افزود: بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که با همت مضاعف و با جمع‌آوری سوابق این منطقه، آن را به ثبت جهانی برسانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برخی نقاط کشور حالت ماندگاری به خود گرفته و منطقه را به همه معرفی خواهد کرد ثبت جهانی کردن آداب و رسوم، اماکن و مناسبت‌ها می‌باشد.

صابری به وجود آثار فرهنگی و ثبت جهانی تنگ سولک اشاره کرد و گفت: مقدمات ثبت جهانی شدن این اثر صورت گرفته و امیدواریم با فعالیت همه دستگاه‌ها اثر ماندگار و ملی را به نام استان به ثبت برسانیم.

 انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول