اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت گلف خراسان‌رضوی:

کمبود زمین گلف ورزشکاران خراسان‌رضوی را دلسرد کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت گلف استان خراسا‌ن‌رضوی گفت: نبود زمین مناسب، ورزشکاران فعال در رشته گلف خراسان‌رضوی را دلسرد کرده است.

کمبود زمین گلف ورزشکاران خراسان‌رضوی را دلسرد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن پورتقی، ظهر امروز در یک نشست خبری در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: به ‌دلیل نداشتن زمین و زیرساخت مناسب، در هیچ شهرستانی در خراسان‌رضوی هیئت گلف نداریم و هیچ فعالیتی در شهرستان‎ها صورت نمی‎گیرد و حتی در مشهد هم مشکل داریم.

وی افزود: به دلیل نداشتن زمین، در مشهد هم هیئت گلف نداریم و تنها هیئت استان با 50 ورزشکار فعالیت می‎کند که البته عملکرد ورزشکاران ما در کشور مناسب بوده است و همواره جزو هفت هیئت استانی برتر در کشور بوده‎ایم.

پورتقی تصریح کرد: چند زمین مینی‌گلف در مجموعه ورزشی شهید بهشتی و هتل ثامن داریم و ورزشکاران ما در این زمین‎های مینی گلف تمرین می‎کنند اما زمینی برای انجام ورزش گلف نداریم.

رئیس هیئت گلف استان خراسان‌رضوی با انتقاد از بی‌توجهی به زمین گلف مجموعه ورزشی ثامن مشهد تصریح کرد: این زمین خاکی به مساحت چهار هکتار برای گلف آماده‌سازی شده بود اما به ‌دلیل بی‎توجهی دچار مشکلاتی شده است و دیگر قابل استفاده نیست.

وی افزود: در این زمین خاکی گیاهانی به ارتفاع یک متر رشد کرده‎اند و برای تسطیح و از بین بردن آنها نیاز به اعتبار داریم که متاسفانه شرایط مالی ورزش کشور اجازه رسیدگی به این زمین را نمی‎دهد.

رئیس هیئت گلف استان خراسان‌رضوی ادامه داد: به دلیل دوری مسافت، مشکلات عدم تامین امنیت، عبور حیوانات وحشی و نبود امکانات اولیه از جمله رختکن، سرویس بهداشتی و آبخوری و حتی سایبان، بانوان نمی‎‏توانند در زمین مجموعه ثامن تمرین کنند و آقایان نیز تنها از بخش‌هایی از زمین که مشکل ندارد تمرین می‎کنند.

پورتقی با اشاره به عدم توانایی دولت برای سرمایه‎گذاری در زمین گلف مجموعه ثامن مشهد تصریح کرد: در گذشته سرمایه‎گذاری از بخش خصوصی برای ایجاد زمین گلف مجموعه ثامن پیش‌قدم شد که برای اخذ مجوز اجاره زمین به او، به‌ دلیل تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش به مشکلات اداری برخوردیم، اما اکنون که از لحاظ اداری مشکلی وجود ندارد، هیچ سرمایه‌گذاری برای این زمین وجود ندارد.

وی افزود: در گذشته زمین شماره یک مجموعه تختی نیز در اختیار ورزشکاران ما بود اما پس از بحث اجاره زمین‎ها به بخش خصوصی، دیگر این زمین را در اختیار ما نگذاشتند اما با وجود نبود زمین، ورزشکاران ما در زمین‎های پارک ملت، هتل ثامن و مجموعه شهید بهشتی تمرینات خود را در رشته مینی گلف انجام می‎دهند.

پورتقی با بیان اینکه 50 گلف باز حرفه‎ای در مشهد فعالیت می‎کنند تصریح کرد: تیم‎های استان همواره جزو 7 تیم برتر کشور بوده‎اند، ما در لیگ کشور در سال 88 به مقام هفتم رسیدیم و در سال 89 نیز مقام پنجم کشور را کسب کردیم و همواره در تیم‏‎های ملی آقایان و بانوان نیز نماینده داریم.

وی افزود: ما هر سال کلاس‌های آموزشی و استعدادیابی را برگزار می‌کنیم و تعدادی ورزشکار هم جذب می‌شوند، اما پس از گذشت چند جلسه از آموزش و زمانی که می‎بینند فضا برای بازی کردن ندارند، دلسرد شده و دیگر به سراغ گلف نمی‎آیند.

رئیس هیئت گلف استان خراسان‌رضوی در رابطه با وضعیت مالی این هیئت نیز گفت: فدراسیون هیچ کمکی به ما نکرده است و اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز تنها 7 میلیون تومان از ابتدای سال به ما کمک کرده است که این مبلغ هزینه دو مرتبه صرف اعزام تیم‎های استان شده است.

وی افزود: به‌ دلیل عدم پوشش تلویزیونی و رسانه‎ای مسابقات گلف، نمی‎توانیم اسپانسر جذب کنیم اما هرطور شده هزینه‎های تمرینی و اعزام تیم‎هایمان را تهیه می‎کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عمومی که این رشته هزینه‌بر و مختص سرمایه‏‎داران است، ما هیچ هزینه‎ای از وررزشکاران دریافت نمی‎کنیم و تمامی آموزش‎های ما رایگان است و افراد با هزینه‎ای اندک می‎توانند گلف بازی کنند.

پورتقی از احتمال میزبانی مسابقات قهرمانی کشور مینی گلف، جام دهه فجر در مشهد خبر داد و افزود: شهرداری منطقه 11 مشهد در حال بازسازی زمین‎های مینی گلف پارک ملت است و قول داده‎اند تا دهه فجر امسال این زمین‎ها را تحویل هیئت بدهند تا ما بتوانیم میزبان مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور باشیم.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول