اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

رشد 255 درصدی تشکیل تعاونی‌ در استان یزد

قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: استان یزد در سال جاری با رشد 255 درصدی تشکیل تعاونی‌ها مواجه بوده است.

رشد 255 درصدی تشکیل تعاونی‌ در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، امرالله فلاح‌زاده در نشستی با اعضای تعاونی نفت و گاز سرو ابرکوه (پالایشگاه GTL) با اشاره به تعاون و نقش آن در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: امسال هفتاد و هفتمین سال تاسیس تعاون است و تعاون یکی از سه رکن اساسی شناخته شده در قانون است.

وی افزود: از برنامه‌های مهم امسال با توجه به سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اجرای شیوه‌های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در ایران است که با انجام آنها می‌توانیم نسبت به ستاد مشارکت تشکل‌ها و کانون سرمایه‌گذاران در زمینه مقابله با موانع اشتغال و کارآفرینی فعالیت کنیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: این پالایشگاه با مشارکت 100 درصدی بخش تعاون احداث می‌شود و در این واحد پالایشگاهی ظرفیت تولید 2 هزار و 880 بشکه انواع سوخت در سال و توانایی تولید 10هزار بشکه محصولات نفتی از قبیل گازوئیل با استاندارد یورو 5، نفتا (تبدیل بنزین یورو 5)، واکس و ال پی جی در روز وجود دارد.

فلاح‌زاده در مورد پروژه در دست ساخت پالایشگاه GTL ابرکوه عنوان کرد: برای آنکه از قافله توسعه در دنیا عقب نمانیم باید هر چه بیشتر بر روی صنایع نوین به ویژه نفت و گاز و انرژی‌های نو سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی در سه شهرستان استان یزد در سفرهای استانی هیئت دولت مصوب و در سفر مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفت و بعد از آن به واسطه کارشناسی‌ها و مشکلاتی مانند آب، پتروشیمی ابرکوه به پروژه کنونی تبدیل شد، اضافه کرد: در دو شهرستان محروم استان یزد شامل ابرکوه و خاتم این کار در حوزه تعاون قرار گرفت و با توجه به رسالت دولت در حوزه اشتغال، مراحل کار را پیگیری کرده‌ایم.

این مسئول در مورد تلاش‌هایی که برای انجام این کار در ابرکوه صورت گرفته، یادآور شد: دولت مکلف به تأمین زیرساخت‌ها بود که با گذر خط هشتم گاز سراسری از ابرکوه و با توجه به اینکه تنها یک واحد صنعتی دیگر قادر به برداشت خوراک از این خط بود، مجوزهای لازم اخذ شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: در این پروژه و در ابتکاری جدید، سرمایه‌گذار خارجی، سرمایه‌گذاران داخلی و بخش تعاونی در قالب تعاونی فراگیر سرو قامت با حضور مردم شهرستان ابرکوه حضور دارند.

فلاح‌زاده با اشاره به برنامه پنجم توسعه که دولت را موظف به کوچک سازی کرده، اضافه کرد: در قالب این برنامه دولت باید سهم خود در تولید ناخالص ملی را از 80 به 20 درصد کاهش دهد و سهم تعاون به 25 و سهم بخش خصوصی به 55 درصد برسد.

وی با تاکید بر 255 درصد رشد در تشکیل تعاونی‌های استان در دولت نهم و دهم در مقایسه با دولت‌های قبل، متذکر شد: از سال 84 تا شهریورماه سال جاری، 3 هزار و 14 تعاونی جدید در استان یزد تشکیل شده همچنین بیش از یک‌هزار و 785 پرونده بازنشستگی کارگری در استان مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول اذعان داشت: تمام مردم باید در این عرصه وارد شوند وگرنه چنانچه تصدی از دولت به جمع محدودی انتقال پیدا کند، ارزش چندانی ندارد.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول