اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مکالمه تلفنی با محمود عباس

اوباما: دولت آمریکا مخالف وضعیت استقلال فلسطین در سازمان ملل است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن اعلام مخالفت با تلاش فلسطین برای دستیابی به وضعیت دولت مستقل غیرعضو در سازمان ملل، بر راه‌حل تشکیل دو دولت تاکید کرد.

اوباما: دولت آمریکا مخالف وضعیت استقلال فلسطین در سازمان ملل است

به گزارش فارس به نقل از آژانس تلگرافی یهود، کاخ سفید بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد که دولت آمریکا با تلاش های یکجانبه فلسطین برای دستیابی با وضعیت دولت مستقل غیر عضو در سازمان ملل مخالف است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که: اوباما در بحث خود با محمود عباس بار دیگر بر تعهد خود در قبال صلح خاورمیانه و پشتیبانی قوی خود از مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین با هدف تشکیل دو دولت که در صلح و امنیت کنار یکدیگر زندگی کنند، تاکید کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، اوباما همچنین مخالفت آمریکا با تلاش های یکجانبه فلسطین در سازمان ملل را نیز ابراز کرد.

درحالیکه سازمان آزادی بخش فلسطین درصدد رسیدن به وضعیت دولت مستقل ناظر در سازمان ملل است، آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با این ایده اعلام کرده اند که به رسمیت شناخته شدن وضعیت استقلال فلسطین تنها در صورت برگزاری مذاکرات دو جانبه اتفاق خواهد افتاد.

در این خبر آمده است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دو سال پیش و به دلیل ممانعت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در تمدید توقف جزئی شهرک سازی ها، از ادامه مذاکرات با رژیم صهیونیستی کناره گیری کرد.

بر اساس این خبر، درخواست فلسطین برای رسیدن به وضعیت دولتی ناظر در سازمان ملل در مقایسه با تلاش سال گذشته این تشکیلات جهت عضویت کامل به صورت یک دولت در سازمان ملل معقولانه تر به نظر می رسد.

عضویت کامل در سازمان ملل نیازمند تائید شورای امنیت این سازمان است و این در حالیست که در این شورا، آمریکایی وجود دارد که به عنوان یک عضو دائمی، دارای حق وتو است.

رسیدن به وضعیت دولت ناظر در سازمان ملل صرفا نیازمند تائید مجمع عمومی سازمان است و باورها بر این است که فلسطینیان در این مجمع اکثریت حمایت را دارا هستند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول