اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان قم:

احداث بزرگترین پارک جنگلی قم 20 درصد پیشرفت داشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از پیشرفت 20 درصدی عملیات احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه با 400 هکتار مساحت در استان قم خبر داد.

احداث بزرگترین پارک جنگلی قم 20 درصد پیشرفت داشته است

احمد عفتان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مراحل احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه گفت:‌ با توجه به امکانات و منابع موجود احداث پارک جنگلی ثامن الائمه 20 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: 50 درصد اعتبارات ساخت این پارک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بوده و 50 درصد دیگر آن از منابع استانی تأمین می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ادامه داد: در حال حاضر احداث منبع ذخیره فاضلاب، منبع ذخیره آب مصارف بهداشتی، خطوط ‌انتقال آب، برق و گاز در پارک جنگلی ثامن‌الائمه در مراحل پایانی قرار دارند.

عفتان تصریح کرد: این پارک جنگلی با 400 هکتار مساحت در شمال شرقی شهر قم و در سه کیلومتری جاده جدید قم گرمسار واقع شده است.

وی عنوان داشت: میزان اعتبار لازم برای اتمام این پارک 40 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که یک میلیارد تومان در سال گذشته و 2 میلیارد تومان در سال جاری برای آغاز عملیات زیرساخت‌های این پارک تخصیص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به اهداف ساخت این پارک جنگلی اشاره کرد و گفت: ایجاد تفرجگاه برای زائران و مسافران استان‌‌‌های مختلف که عازم مشهد مقدس بوده و همچنین مردم قم از جمله اهداف احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه در استان قم است.

عفتان اذعان کرد:‌ ایجاد مکانی برای اسکان موقت و اضطراری در زمان بروز بحران که زیرساخت‌های آن آماده شده است از دیگر اهداف احداث این پارک جنگلی است و در این پارک ظرفیت اسکان و پذیرش 3 هزار و 800 خانوار در مواقع لازم مهیا شده است.

وی ابراز داشت: تعدیل هوای استان با توجه به نبود فضای سبز مناسب در مناطق بیابانی و کنترل ریزگرد‌ها از دیگر مزایای احداث پارک جنگلی ثامن‌الائمه خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم یادآور شد: پارک جنگلی ثامن‌الائمه با 400 هکتار مساحت به عنوان بزرگترین پارک جنگلی استان تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

عفتان اظهار کرد: ساخت پارکینگ در مبادی ورودی پارک، ایجاد سوئیت،‌ نمازخانه، مسجد و کمپینگ اسکان موقت مسافران،‌ امکانات فرهنگی، ‌تفریحی، ‌شهر‌بازی و... از جمله مکان‌هایی است که در پارک جنگلی ثامن‌الائمه احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول