اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‏وگو با فارس مطرح کرد

مخالفت مجلس با ادغام شرکت‏های آبفا / نمی‏توان با هر بهانه به مردم فشار آورد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس از مخالفت مجلسی‏ها با ادغام و واگذاری شرکت‏های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور خبر داد و گفت: نمی‏توان صرف داشتن نام دولت، به مردم فشار آورد.

مخالفت مجلس با ادغام شرکت‏های آبفا / نمی‏توان با هر بهانه به مردم فشار آورد

علی‏رضا خسروی در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان درباره بررسی ادغام و واگذاری شرکت‏های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و بازتاب‏های آن بین نمایندگان خانه ملت اظهار داشت: افرادی که این طرح را مطرح می‏کنند، نظرشان این است که در برنامه پنجم توسعه کشور برای آنها تکلیف‏هایی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: طراحان این مسئله اعتقاد دارند بر اساس برنامه پنجم باید تعدادی از کارکنان دولت کاهش یابد و برون‏سپاری یا خصوصی‏سازی در کشور صورت گیرد و کاهش بار مالی دولت از جمله این استدلال‏هاست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی به اصل موضوع و کاری که در حال انجام است، توجه می‏‏کنیم، به خوبی درمی‏یابیم که شرکت‏های آب و فاضلاب 2 هزار و 500 میلیارد تومان بدهکاری دارند.

خسروی ادامه داد: کدام عقل سلیم قبول می‏کند تا شرکتی که بدهکاری به این سنگینی دارد، را از دولت تحویل بگیرد و کار اقتصادی انجام دهد و باید گفت که چنین چیزی مقدور نیست.

وی تصریح کرد: شرکت‏هایی که سود‌ده هستند، از سوی دولت طوری واگذار می‏شوند که برای مردم مشکلاتی را به وجود می‏آورند و این قضیه درباره شرکت‏های دارای بدهی بیشتر صدق می‏کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور، شرکت‏های سودده به شکل نامطلوبی واگذار می‏شوند، چه برسد به شرکت‏های آب و فاضلاب که هنوز مشکلاتی دارد و به راحتی کار واگذاری آن انجام نمی‏شود و بدهی‏های هنگفت آن باید ابتدا برطرف شود.

خسروی گفت: طراحان ادغام یا واگذاری شرکت‏های آب و فاضلاب روستایی و شهری می‏گویند باید مقدمات را از هم‏اکنون فراهم آوریم تا بتوانیم شمار شرکت‏های زیرمجموعه دولت را کم کنیم.

وی گفت: امروز باید بررسی کرد که از آیا اصل کار منحرف شده‏ایم یا خیر و بدانیم که اصل 44 قانون اساسی، بسیار شیرین است اما حلاوت آن را باید حفظ کرد؛ نه اینکه آن را تلخ و با واگذاری‏های نادرست و تصمیمات نابه‏جا نارضایتی ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی، عمده نمایندگانی که حضور داشتند، هر کدام در بخشی مخالف اجرای این طرح بودند.

خسروی ادامه داد: امروز به گونه‏ای شده است که فردی که در دورافتاده‏ترین روستاهای کشور چشمه‏ای داشت و با دبی اندکی در حال تامین آب مورد نیاز خود بود، را با مشکلاتی مواجه کرده‏ایم.

وی تصریح کرد: چون دولت و حاکمیت هستیم، نمی‏توانیم بگوییم هر اختیاری داریم و به مردم فشار بیاوریم و آنها هم حرفی نزنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همین روستای دورافتاده، ابتدا آب چشمه در اختیار فرد روستایی را به بهانه بهداشتی کردن وارد لوله کردیم و در مرحله بعد، هزینه آن را از وی گرفتیم.

خسروی گفت: امروز نیز می‏خواهیم شرکت‏های آب و فاضلاب روستایی و شهری را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا هر بلایی که می‏خواهد، به سر مردم بیاید.

وی تصریح کرد: همان کاری که در ادغام وزارت‏خانه‏ها انجام شد، در این بخش هم در حال رخ دادن است و ابتدا باید دید که در وزارت‏خانه‏ها با ادغام چه اتفاقی افتاده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حالی که قرار بود با ادغام وزارت‏خانه‏ها، به کم شدن نیروهای دولت برسیم، چنین نتیجه‏ای هنوز حاصل نشده است.

خسروی ادامه داد: همان نیروهایی که در هر دو وزارت‏خانه به صورت جدا فعالیت می‏کردند، امروز با هم جمع شده‏اند و بدتر اینکه نمی‏دانیم کار را باید به چه کسی واگذار کنیم.

انتهای پیام/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول