اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«تیری میسان» در گفت‌و‌گو با فارس:

مخالفان کاندیداتوری پترائوس در ریاست‌جمهوری بعدی، عامل استعفایش بودند

خبرگزاری فارس: «تیری میسان» از عملیاتی سه روزه توسط افرادی در حزب دموکرات خبر داد و گفت آنهایی که از نیت اوباما برای حمایت از کاندیداتوری احتمالی پترائوس برای دور بعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطلع بودند، باعث استعفای وی شدند.

مخالفان کاندیداتوری پترائوس در ریاست‌جمهوری بعدی، عامل استعفایش بودند

«تیری میسان»، تحلیلگر مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس در خصوص استعفای «دیوید پترائوس» از ریاست سازمان سیا و بهانه مطرح شده از جانب وی برای ترک این سمت گفت: طی پروژه ای سه روزه پاپوشی اخلاقی برای پترائوس درست کردند و او را مجبور به اعتراف و بعد استعفا از سمت خود کردند.

فارس: به نظر شما آیا می توان به راحتی پذیرفت فردی همچون ژنرال دیوید پترائوس به این راحتی و به واسطه یک رابطه احساسی از ریاست سازمان سیا کنار برود؟

تیری میسان: پترائوس فرد توانمندی بود و ارتباط نامشروع تنها پاپوشی بود که برای وی درست کردند تا وی را مجبور به استعفا کنند. این عملیات به سرعت انجام شد و تنها سه روز طول کشید تا وی را مجبور به استعفا کنند.

فارس: چه کسانی این عملیات را طرح ریزی و اجرا کردند و انگیزه آنها از این کار چه بوده است؟

تیری میسان: افرادی که در پس طراحی و اجرای این عملیات بودند اطلاع داشتند که ژنرال پترائوس ارتباط خوبی با اوباما دارد و  قصد دارد بعد از اتمام ریاست جمهوری باراک اوباما و با حمایت او از طرف حزب دموکرات کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شود و به همین خاطر احساس خطر کردند و بعد از مشخص شدن انتخاب مجدد اوباما در انتخابات به سرعت دست به کار شدند و پترائوس را مجبور به استعفا کردند.

فارس: آیا می توانید حدس بزنید چه افراد یا گروه هایی درون حزب دموکرات انگیزه چنین کاری را داشته اند؟

تیری میسان: باید منتظر ماند و دید که چه کسی رئیس بعدی سازمان سیا خواهد شد و شاید آن وقت بتوان اطلاعاتی بدست آورد که چه گروهی در حزب دموکرات به دنبال تحت فشار قرار دادن پترائوس برای استعفا بوده است.

فارس: در خصوص جانشین پترائوس نظرتان چیست؟

تیری میسان: در حال حاضر مهم تر از اینکه چه کسی خواهد آمد این است که پترائوس چرا رفت ولی به خاطر اهمیت خاورمیانه رئیس بعدی سیا هم فردی خواهد بود که بر این منطقه حساس از جهان تسلط داشته باشد.

گفت و گو از مصطفی افضل زاده

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول