اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استعفای ناگهانی پترائوس؛ قوز بالا قوز برای اوباما

خبرگزاری فارس: یک نشریه فرانسوی امروز طی گزارشی، استعفای رئیس سیا از سمت خود در شرایط کنونی را مشکلی افزون بر مشکلات موجود بر سر راه رئیس‌جمهور آمریکا دانست.

استعفای ناگهانی پترائوس؛ قوز بالا قوز برای اوباما

به گزارش فارس، نشریه فرانسوی «20 مینوت» امروز طی گزارشی نوشت: با استعفای ناگهانی «دیوید پترائوس» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید افراد جدیدی را برای تصدی شماری از پست‌های کلیدی در کابینه خود منصوب کند، هم‌اکنون باید فکری هم به حال جانشین پترائوس و رئیس سازمان سیا کند.

بر اساس این گزارش، استعفای ناگهانی دیوید پترائوس از ریاست سیا، باراک اوباما را که هم‌اکنون با مسائل اقتصادی مهم و موضوع تغییر شماری از وزرا در کابینه‌اش روبروست، با مشکلی اضافی مواجه کرده است.

اعتراف رئیس سیا به خیانت به همسرش، آوازه و شهرت او به عنوان یکی از ژنرال‌های صاحب‌نام آمریکایی را خراب کرد و گمانه‌زنی‌ها درباره آینده سیاسی وی و ریاست جمهوری احتمالی‌اش را از بین برد.

20 مینوت در ادامه گزارش خود نوشت: استعفای رئیس سیا که از بیش یکسال پیش به این سمت منصوب شده بود، واشنگتن را غافلگیر و  بهت‌زده کرد.

کاخ سفید چهارشنبه شب گذشته از قصد پترائوس برای استعفا مطلع شد و پس از آن هم باراک اوباما صبح پنجشنبه در بازگشت از شیکاگو از این موضع باخبر شد.

یک مقام بلندپایه آمریکایی در خصوص واکنش اوباما پس از شنیدن این خبر می‌گوید: «وی متعجب و در عین حال ناراحت شد. اوباما ابتدا در خصوص موافقت با درخواست استعفای پترائوس تردید داشت اما پس از دیدار عصر روز پنجشنبه با وی در کاخ سفید به این نتیجه رسید که نمی‌تواند وی را مجبور به ماندن کند و نهایتا با استعفای وی موافقت کرد.»

اگرچه روابط کاخ سفید و پترائوس در سال‌های 2010 تا 2011 یعنی زمانی که وی در رأی ائتلاف بین‌المللی در افغانستان بود، جنجالی بود، اما به نظر می‌رسد که حضور وی در رأس سیا که به سکوت رسانه‌ای وی منجر شد، رضایت اوباما را جلب کرد.

اما ارتباط نامشروع مردی در چنین سمت حساسی، مشکلات امنیتی پیش می‌آورد چرا که ممکن است منجر به باج‌خواهی شود.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول