اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل:

تعداد پناهندگان سوری در لبنان به 115 هزار نفر رسید

خبرگزاری فارس: کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که تعداد پناهندگان سوری در مرزهای لبنان به 115 هزار نفر رسیده است.

تعداد پناهندگان سوری در لبنان به 115 هزار نفر رسید

به گزارش فارس به نقل از النشره، گزارش هفتگی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری که در لبنان از حمایت و کمک دولت لبنان و برخی شرکای سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی بهره‌مند می‌شوند، به بیش از 115 هزار نفر رسیده است.

این گزارش تاکید کرده است که از میان این افراد 83 هزار و 860 نفر در این کمیساریا ثبت نام کرده‌اند و 31 هزار نفر دیگر نیز با این کمیساریا تماس گرفته‌اند تا مراحل ثبت نام آنها انجام شود.

این گزارش تاکید می‌کند که هنوز اجرای تعهدات اعلام شده از سوی دولت لبنان در مورد عقب نشینی از مالیات تجدید اقامت و بررسی اوضاع پناهندگانی که از مرزهای غیررسمی مجبور به ورود به لبنان شده‌اند، عملی نشده است.

بنا بر این گزارش، کمیساریا با همکاری یونیسف و سازمان برنامه جهانی غذا و شورای پناهندگان دانمارک و سازمان دیدگاه جهانی و مرکز خارجی‌ها در جمعیت کاریتاس و همچنین موسسه مخزومی در زمینه توزیع کمک به پناهندگان سوری سعی در توزیع مواد غذایی و کالاهای اساسی غیر خوراکی به پناهندگان در تمامی مناطق لبنان کرده است.

این کمیساریا همچنین از طریق یونیسف و سازمان نجات کودکان و سایر موسسات مربوط، اقداماتی در زمینه تعلیم و تربیت انجام داده و رایزنی‌هایی را برای هماهنگی با مدیران مدارس در لبنان صورت داده تا کودکان پناهندگان سوری نیز بتوانند به مدارس رسمی لبنانی‌ها بروند و از لوازم تحصیلی نیز برخوردار باشند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول