اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح پالایش کتب فرسوده در مدارس چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پالایش کتب فرسوده در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

اجرای طرح پالایش کتب فرسوده در مدارس چهارمحال و بختیاری

فیروز مطهری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط، تفهیم و تفاهم بین جوامع مختلف بشری است.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در هفته کتاب در استان افزود: نمایشگاه کتابی با عنوان 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه با ارزش 250 میلیون ریال برگزار می‌شود و کتاب به مدارس منتخب ارسال شده و تعداد 250 آموزشگاه مجری برپایی نمایشگاه تخصصی خواهند بود.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از آموزگاران برتر کتابخوان گفت: در مدارس ابتدایی از آموزگاران برتر کتابخوان تجلیل خواهد شد و تعداد 34 نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

مطهری‌نیا از گردهمایی یک روز کتاب‌یاران خبر داد و خاطرنشان کرد: دیگر در کتابخانه مدارس استان کتابدار وجود ندارد و کار رسیدگی به امور کتابخانه بر عهده برخی از دانش‌آموزان فعال و علاقه‌مند به امور کتاب و کتابداری است که به آنان کتاب‌یار گفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش نزدیک به 500 کتاب‌یار شرکت خواهند کرد و از برخی از فعالان سال گذشته تجلیل به عمل می‌آید.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح پالایش کتاب گفت: در تمامی مدارس استان این طرح اجرا می‌شود و کتاب‌های فرسوده و کهنه پالایش شده و با کتاب‌های جدید مورد پسند کودکان و نوجوانان جایگزین می‌شود.

مطهری‌نیا همچنین از برگزاری جشن اهدای کتاب در سراسر مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: در طی این مراسم اولیای دانش‌آموزان به همراه فرزندانشان با عناوین گوناگون به کتابخانه‌های موجود در مدارس کتاب هدیه می‌کنند تا تمامی دانش‌آموزان از داشتن کتاب تازه، زیبا و آموزنده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول