اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

پروژه‌های عمرانی را با همه توان پیگیری می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روند اجرایی پروژه‌های عمرانی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: با همه توان پروژه‌های عمرانی را پیگیری می‌کنیم.

پروژه‌های عمرانی را با همه توان پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ابراهیم جعفری پیش از ظهر امروز در نشست شورای دهیاران شهرستان بویراحمد به اهداف این نهاد اشاره و اظهار کرد: متولیان و دستگاه‌های ذی‌ربط باید دنبال این باشند که چه روستاهایی دارای پتانسیل توسعه، مولد، سالم و....بوده تا میزان ماندگاری روستاییان در روستاها بیشتر و مهاجرت معکوسی صورت پذیرد.

*47 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد روستانشین است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد درصد جمعیت روستایی این استان را 47.3 درصد عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از این میزان 50 درصد جمعیت شهرستان بویراحمد روستانشین بوده که تاکنون هزار و 676 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شهرستان بویراحمد دارای 359 روستای زیر 20 خانوار و 240 روستای بالای 20 خانوار است.

جعفری ادامه داد: در کهگیلویه و بویراحمد 347 دهیاری فعال وجود دارد که شهرستان بویراحمد با 130 دهیاری فعال 67.3 درصد جمعیت روستانشین را زیر پوشش خود قرار داده‌‌اند و 70 روستای دیگر نیاز به دهیاری دارند که اقدامات اولیه و مکاتبات آن به مراجع مربوطه صورت گرفته است.

*دهیاران نمایندگان دولت در روستاها هستند

وی دهیاران را نمایندگان دولت در روستاها برشمرد و عنوان کرد: به منظور ارتباط مستقیم دهیاران با دفتر امور روستایی استانداری با راه‌اندازی لینک دفتر و سیستم پیام کوتاه در سطح کهگیلویه و بویراحمد خدمات ارائه شده اعمال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در روستاها مناسب ارزیابی نشده و با توجه به قانون کمیسیون 99 که تنها یک فرمانداری آن را اجرا کرده است اگر در تمامی شهرستان‌ها اعمال شود می‌توان از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان جلوگیری کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بی‌شائبه‌ای از جمله برق‌رسانی کامل به روستاهای بالای 20 خانوار، برخورداری 57 درصد روستاییان از گاز و آسفالته کردن 41 درصد از راه‌های روستاییان صورت شده است.

این مسئول کهگیلویه و بویراحمدی با ذکر سؤالاتی مبنی بر علت افزایش طلاق در روستاها، استفاده از ماهواره و عدم حضور مبلغین و نبود کتابخانه در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را کم‌کاری و بی‌برنامگی فرهنگی در روستاها برشمرد و گفت: دهیاران صرفاً به مسائل اقتصادی و مادی اکتفا نکنند بلکه به زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هم باید توجه ویژه داشته باشند.

*راه‌اندازی تعاونی دهیاران کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک

جعفری اذعان کرد: سعی بر راه‌اندازی اتحادیه شرکت‌های تعاونی دهیاران و شناسنامه‌دار کردن آنها داریم با توجه به این‌که تشکیل شرکت‌های تعاونی برای پیشبرد اهداف دهیاران است و در قرآن هم به تعاون و همکاری تاکید شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود این‌که دهیاران کهگیلویه و بویراحمد از پرکارترین و بهترین دهیاران در سطح کشور بودند امید است همچون گذشته جهت پیشبرد اهداف و توسعه روستاها خدمات و برنامه‌های خوبی با متولیان امر داشته باشند چرا که توسعه روستاها به همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها نیازمند است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول