اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم

900 روحانی به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از اعزام 900 روحانی مبلغ دینی به مناطق مختلف استان قزوین در ماه محرم امسال خبر داد.

900 روحانی به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: 900 روحانی مبلغ دینی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا در ماه محرم امسال به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام 900 روحانی مبلغ دینی در ایام محرم در استان قزوین ساماندهی شده‌اند، ابراز کرد: آنان با هدف اجرای برنامه‌های مذهبی، دینی و فرهنگی به بخش‌ها و مناطق مختلف در این استان اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: روحانیون در ماه محرم در موضوع‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی از جمله عفاف و حجاب، فرهنگ عاشورا، مصیبت‌های کربلا، خرید از کالاهای ایرانی، بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان بین مردم سخنرانی می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای روحانیون مبلغ است که معارف دین اسلام و اهل بیت (ع) را در بین اقشار مختلف جامعه تبیین کنند تا فرهنگ عاشورا بین آنان نهادینه شود.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری در سال جاری نام‌گذاری شده است، اذعان کرد: مبلغان روحانی از ماه محرم و صفر برای تبلیغ اهداف این شعار استفاده بهینه می‌کنند تا بتوانند با تحقق اهداف این شعار در جامعه تولید ملی کشور را ارتقا دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: افزایش تولید ملی فرصت‌های شغلی مناسبی را برای جوانان در کشور فراهم می‌کند که تحقق این امر بسیاری از مشکلات بیکاری، آسیب‌ها و ناهنجارهای اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

عزاداری امام حسین(ع) در محرم باشکوه‌تر برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور، اقشار مختلف جامعه را به اقتصاد مقاومتی در سال جاری تأکید کردند، گفت: روحانیون با توجیه کردن و ایراد سخنرانی کارشناسی پیرامون این بیانات رهبر فرزانه انقلاب در مراسم‌ و عزاداری‌های امام حسین (ع) در بین مردم همت می‌کنند تا بتوانند آحاد جامعه را با شرایط اقتصادی کنونی آشنا تا ارتباط خوبی را با این شعار برقرار کنند.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه ماه محرم و صفر ماه عزاداری سرور سالار شهیدان است، خاطرنشان کرد: در این ماه دوست‌داران و عاشقان این امام بزرگوار از واقعه کربلا حزن و اندوه‌ فراوان دارند و به خاطر این واقعه مراسم سوگواری باشکوهی را هر ساله برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مسلمانان در ماه محرم امسال مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «ما هرچه داریم از ماه محرم و صفر است»، اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از انقلاب عاشورا توانست در برابر دشمنان اسلام مبارزه کند و آزادگی، استقلال و مقاومت خود را با پیروزی به جهانیان اثبات کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه آحاد جامعه از ماه محرم و صفر در کسب معرفت دینی تلاش کنند، ابراز کرد: آنان از واقعه کربلا می‌توانند با نحوه و چگونگی سیره زندگی سیدالشهدا آشنا شوند و آن را در زندگی خود عملی کنند تا به سعادت واقعی الهی برسند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه امام حسین (ع) هرگز زیر بار ظلم نرفت، اظهار کرد: آحاد جامعه که پیرو این امام بزرگوار هستند باید این هدف را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و زیر هیچ شرایطی زیر بار زورگویی و ظلم‌ستیزی کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل نروند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول