اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان:

قدر و منزلت جانبازان در میان مردم مشخص نیست

خبرگزاری فارس: یک واعظ برجسته گفت: قدر و منزلت جانبازان در میان مردم معلوم نیست و این یکی از مشکلات بزرگ دنیای ما است.

قدر و منزلت جانبازان در میان مردم مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در همایش سالیانه تقدیر از دانشجویان شهید و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد اظهار کرد: ارزش برخی از جانبازها بالاتر از شهیدان است.

وی با بیان اینکه قدر و منزلت جانبازان در میان مردم معلوم نیست تصریح کرد: این یکی از مشکلات بزرگ دنیای ما است زیرا برخی از انسان‌ها پیامبر را نیز به خاطر اینکه در میان آنها عادی زندگی می‌کرد قبول نداشتند این واعظ برجسته حقایق بیان نشده دفاع مقدس را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: باید این حقایق را به گونه‌ای به تصویر کشید تا یک فرزند شهید و یا جانباز به خود افتخار کنند.

پناهیان افزود: این افتخار به این دلیل است که آنها پدرانی شجاع داشتند و اگر احساس افتخار نکنند در واقع مرتکب معصیتی بزرگ شده‌اند زیرا شکر نعمت نکردن خودش یک معصیت است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین احساسی که باید در فرزندان ایثارگران به وجود آورد احساس خوشبختی تاکید کرد: این احساس خوشبختی از افتخار، نشاط و انرژی سرچشمه می‌گیرد.

این واعظ برجسته در ارتباط با امتیازاتی که برای ایثارگران و شهدا قائل هستند متذکر شد: مردم ما حیات اجتماعی خودشان را با تمام مشکلات موجود مدیون رزمنده‌های 7 سال دفاع مقدس هستند حتی روشنفکر‌هایی که بر ضد انقلاب عمل می‌‌کنند تمام ذرات وجودشان متعلق به رزمندگان دفاع مقدس است.

پناهیان با اشاره به وضعیت کنونی که در عراق حاکم است بیان کرد: در صورتی که رزمندگان نبودند کشور ما نیز مشابه عراق مملو از چکمه‌ پوش‌های بیگانه می‌شد.

وی با اشاره به صحبت‌های امام خمینی خاطرنشان کرد: اگر افرادی که دیدگاه‌های انقلابی دارند مورد توهین قرار نگیرند باید بدانند در رفتار خود روش منافقانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند.

پناهیان با اشاره به جو موجود در دانشگاه‌ها تصریح کرد: فرزندان شهیدان از استهزاء برخی از افراد نادان نباید ناراحت شوند مگر نه این است که هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه او را مسخره کردند.

این واعظ برجسته با تبیین اهدافی که فرزندان شهید باید داشته باشند ادامه داد: فرزندان شهید و ایثارگران دفاع مقدس باید به این فکر کنند که تا امام زمان ظهور نکرده است آرام نگیرند.

پناهیان در این راستا افزود: تمام اردوهای جهادی و بازدید از مناطق جنگی و کارهای انقلابی در صحنه‌های مختلف را باید فرزندان ایثارگران به دست بگیرند زیرا آنها بیشتر از هر کسی به مفهوم ایثار برای وطن آشنایی دارند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول