اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر بهداشت در امور ایثارگران:

خدمات ارائه شده به فرزندان ایثارگران ناچیز است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور ایثاگران گفت: خدماتی که به فرزندان ایثارگران دفاع مقدس ارائه می‌شود بسیار ناچیز‌تر از اقداماتی است که پدران آنها به نظام جمهوری اسلامی ارائه داده‌اند.

خدمات ارائه شده به فرزندان ایثارگران ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسینی‌نژاد بعدازظهر امروز در همایش سالیانه تقدیر از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مؤسسه فرهنگی آیه‌ها برگزار شد اظهار کرد: در قانون در نظر گرفته شد که 40 درصد ظرفیت دانشگاه توسط فرزندان شاهد و ایثارگر اشغال شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رقم اشغال شده توسط این افراد در حدود 2.5 درصد است، گفت: همچنین تصمیم گرفته شده تا 5 درصد از ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها سهمیه شاهد باشد که در حال حاضر حدود یک درصد آن توسط این افراد اشغال می‌شود.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور ایثارگران با اشاره به کمبودی که به خاطر نبود سرپرست در فرزندان شاهد ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: یک دانشجوی شاهد که در کودکی پدرش را از دست می‌دهد با مشکلات بسیاری برای درس خواندن روبه‌رو است و هر چقدر هم کمک‌هایی به وی ارائه شود نمی‌تواند مشکلاتش را مرتفع کند.

حسینی‌نژاد ادامه داد: همچنین جانبازانی که بدن خود را از دست داده‌اند نمی‌توانند با دیگر دانشجویان از لحاظ درسی رقابت کنند طبیعی است که برای این افراد امکاناتی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پدران فرزندان ایثارگران برای خدا و نظام به جبهه رفته‌اند و هیچ چشمداشتی از دیگران نداشته‌اند تأکید کرد: ولی در حال حاضر که کمبود اینها در خانواده‌هایشان مشکل‌ساز شده است باید جایی برای جبران در نظر گرفته شود.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور ایثارگران با اشاره به جو ایجاد شده در دانشگاه‌ها متذکر شد: به دلیل وجود این جو در دانشگاه‌ها تعداد زیادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر از سهمیه‌ای که حق طبیعی آنهاست و برای آنا در نظر گرفته شده است استفاده نمی‌کنند.

حسینی‌نژاد ایجاد کانون ایثار و شهادت را در دانشگاه‌ها امری ضروری عنوان کرد و افزود: بسیار جای خوشحالی است که برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی این کانون شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: ستاد شاهد مجموعه‌ای از ریاست، معاون آموزشی، مدیر آموزشی، استاد مشاور، مسئولین بنیاد شهید و دو دانشجو که حداقل باید در هر 6 ماه دو جلسه تشکیل دهند و مسائل دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد بررسی قرار دهند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور ایثارگران با اشاره به اقدامات انجام شده برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ادامه داد: بهترین اقدام خدماتی در نظر گرفته شده برای این دانشجویان استاد مشاور است و دلیل در نظر گرفتن آنها مشکلات خاصی است که برای این عزیزان وجود دارد.

حسینی‌نژاد با تأکید بر نقش استاد مشاور خاطرنشان کرد: دانشجویان باید استاد مشاور خود را بشناسند و وظایف متقابل را در این رابطه بدانند.

وی با بیان اینکه در اسلام تأکید زیادی در مشورت شده است افزود: دانشجویان باید از این امکان استفاده کنند و در مورد مسائل خود با اساتید مشاور صحبت کنند تا اساتید در صورت نیاز آنها را به مراکز تخصصی‌تر ارجاع دهند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول