اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

مخالفت نمایندگان پارلمان عراق با هرگونه مداخله خارجی در سوریه

خبرگزاری فارس: نمایندگان پارلمان عراق ضمن اشاره به خطرات مداخله خارجی در سوریه درباره سیطره گروه‌های مسلح بر این کشور هشدار دادند.

مخالفت نمایندگان پارلمان عراق با هرگونه مداخله خارجی در سوریه

«کریم علیوی» از نمایندگان پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد با اشاره به سخنان اخیر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه درباره خطر هرگونه مداخله خارجی در سوریه، هشدار داد سیطره گروه‌های مسلح بر سوریه برای کشورهای منطقه خطرناک خواهد بود.

وی افزود کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی در تلاش برای مبارزه علیه کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی هستند و تاکید کرد که قطر، عربستان و ترکیه در حال انجام طرح‌های آمریکا در منطقه هستند.

وی به سخنان بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی» اشاره کرد و گفت این سخنان در زمان مناسب خود مطرح می‌شود و هدف از این سخنان متوقف کردن تجاوزهایی است که ملت سوریه را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر «سلمان موسوی» دیگر عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت دولت عراق پیشتر مخالفت خود با هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه را اعلام کرده چون هرگونه مداخله در امور سوریه ضررهایی برای کل منطقه به خصوص کشورهای همجوار سوریه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد آن چیزی که امروز در سوریه روی می‌دهد نتیجه حمایت برخی کشورهای منطقه از تروریست و تامین مالی آن است.

این عضو پارلمان عراق گفت مردم سوریه باید مشکلات را بین خودشان حل کنند.

همچنین «بتول فاروق» از دیگر اعضای پارلمان عراق گفت سوریه دارای جایگاه مهمی در جغرافیای جهان بوده چون این کشور نزدیک اسرائیل است.

وی همچنین هشدار داد در صورتی که سوریه به دست افراد مسلح بیافتد، این گروه‌های مسلح تنها به سوریه اکتفا نخواهند کرد و به کشورهای همجوار سوریه نیز حمله خواهند کرد.

بتول فاروق تاکید کرد عراق اولین کشوری خواهد بود که از این گروه‌های مسلح آسیب خواهد دید و افزود ملت سوریه نمی‌خواهد این گروه‌های مسلح در سوریه باشند.

رئیس جمهور سوریه روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری راشاتودی درباره هرگونه مداخله خارجی در سوریه هشدار داد. 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول