اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلگماینر:

افزایش گروه‌های تکفیری در سوریه شرایط را برای غرب و اسرائیل پیچیده کرده است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آلمانی از پیچیده شدن شرایط برای اسرائیل و غرب در پی رشد حضور نیروهای تکفیری مرتبط با القاعده در سوریه خبر داده است.

افزایش گروه‌های تکفیری در سوریه شرایط را برای غرب و اسرائیل پیچیده کرده است

به گزارش فارس، روزنامه آلمانی آلگماینر در گزارشی در خصوص تحولات سوریه اذعان کرده است که رشد نقش گروه‌های تندروی سلفی و تکفیری در شورش علیه حکومت این کشور، گزینه‌های پیش روی غرب در سوریه را پیچیده‌تر کرده و تهدیدات جدیدی را نیز متوجه رژیم اسرئیل کرده است.

بر اساس این گزارش، مسیحیان سوریه که در حدود 10 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، شاهد رشد و گسترش آنچه آلگماینر «جهادی‌گری رادیکال» خوانده، هستند.

یک مسیحی سوری به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت می‌گویند که این نیروهای تندرو می‌خواسته‌اند مسیحیان را تنها به خاطر مسیحی بودن به قتل برسانند.

از سوی دیگر، یکی از ستون‌نویسان واشنگتن‌پست نیز اخیرا مقاله‌ای را در این روزنامه منتشر کرده که می‌گوید که احتمال دارد آنچه در ابتدا به‌صورت یک حرکت مخالفت‌آمیز صلح‌طلبانه مردمی در سوریه آغاز شد، توسط نیروهای موسوم به جهادی که برخی متحد القاعده هستند، ربوده شود!

این گزارش به رشد یک گروه تکفیری به نام «جبهة النصرة» در سوریه اشاره می‌کند که با القاعده در ارتباط است. بهار گذشته تعداد اعضای این گروه تنها 50 نفر بوده اما اکنون به 1000 نفر رسیده است. این نیروها اکنون در خط مقدم شورشیان مسلح در شهر حلب مشغول نبرد با نیروهای حکومتی هستند.

آلگماینر سپس این سوال را مطرح کرده است که بین بشار اسد به عنوان یک دشمن قدیمی و گروه‌های تندروی مرتبط با القاعده، غرب و اسرائیل چه گزینه‌هایی را در پیش روی خود دارند؟

«دانیل پایپس»، بنیان‌گذاران «میدل ایست فروم» بر این باور است که غرب و اسرائیل ترجیح می‌دهند درگیری در سوریه ادامه یابد چرا که باعث تضعیف دولت بشار اسد از یک‌سو و نیروهای سلفی از سوی دیگر می‌شود.

برآوردهای اخیر نشان می‌دهند که از ابتدای درگیری‌ها در سوریه که در سال 2011 آغاز شد، 36 هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و غرب نیز می‌داند که دخالت مستقیم در امور این منطقه نمی‌تواند نتایج بدی در پی داشته باشد. در جریان جنگ داخلی لبنان، یک بمب‌گذار انتحاری وابسته به حزب‌الله لبنان توانست 241 تفنگدار دریایی آمریکایی و 58 سرباز فرانسوی را که بخشی از نیروهای حافظ صلح محسوب می‌شدند، به قتل برساند. جنگ عراق هم که نیازی به یادآوری ندارد.

با این حال اسرائیل ممکن است گزینه‌های زیادی پیش روی خود نداشته باشد بالاخص اگر با حملات بیشتری از سوریه ناآرام متوجه این رژیم شود. پس از ورود سه تانک سوری به منطقه جولان، «بنی گانتز»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرئیل به منطقه مرزی رفت و علام آماده‌باش نمود و اعلام کرد که «مساله سوریه ممکن است به مساله ما بدل شود.»

جروزالم‌پست گزارش داده که سربازان اسرائیلی به گانتز گفته‌اند که از آن سوی مرز صدای تانک، اسلحه‌های خودکار وفریادهای «الله اکبر» شنیده می‌شود. یک جیپ اسرائیلی نیز از سوی نیروهای شورشی هدف گلوله قرار گرته است.

این گزارش همچنین مدعی است که اسرئیل در خصوص سوریه نیز با همان شرایطی مواجه شده است که از 30 سال پیش در لبنان با آن مواجه بوده است.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول