اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

مباهله اثبات‌کننده اسلام و تشیع است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به واقعه مباهله گفت: مباهله اسلام و تشیع را اثبات می‌کند.

مباهله اثبات‌کننده اسلام و تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسین‌خانی در جمع طلاب ممتاز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سراسر کشور در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به واقعه مباهله گفت: مباهله حقانیت اسلام در برابر مسیحیت و حقانیت تشیع را ثابت کرد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به آیاتی که در ارتباط با مباهله نازل شده است، اظهار داشت: در آیاتی که در ارتباط با مباهله نازل شده است از امیرالمومنین (ع) به عنوان نفس پیامبر یاد شده است.

وی در ادامه قرآن را کتاب زندگی دانست و تاکید کرد: ما باید سبک زندگی را از قرآن کریم فرا گیریم، قرآن راهنمای امین انسان است.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با اشاره به تحقیق در آیات قرآن کریم در ارتباط با مسابقات قرآن بیان داشت: پس از تامل در آیات قرآن کریم علی‌رغم آیاتی که به طور مستقیم به سبقت گرفتن در خیرات و حسنات اشاره شده است می‌توان به داستان حضرت سلیمان (ع) و ملکه صبا اشاره کرد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در تشریح این داستان گفت: ملکه صبا در مدیریت بسیار موفق بود و تنها اشکال آنها خورشید پرستی بود و حضرت سلیمان (ع) با عنایت به اینکه این تفکر آنها را از خدا دور می‌کند، بر آن شد تا این قوم را احضار کند.

وی اضافه کرد: ملکه صبا در این ارتباط نمایندگی را به سوی حضرت سلیمان فرستاد و آنها مقداری طلا به‌همراه داشتند تا با ارائه آنها به حضرت سلیمان (ع) سبب شوند این ماجرا ادامه نیابد اما حضرت سلیمان (ع) آنها را رد کرد و بیان داشت «شما را با خفت بیرون می‌کنم».

حسین‌خانی ادامه داد: هنگامی که قوم ملکه صبا آمدند حضرت سلیمان (ع) فرمودند چه کسی از شما می‌تواند تخت ملکه صبا را به اینجا بیاورد و طرح این مهم و بیان اینکه چه کسی می‌تواند آن را بیاورد و همچنین تعیین بعد زمان نشان از برگزاری یک مسابقه بود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: نفر نخست عنوان کرد من در فاصله بلند شدن شما از سر جایتان تخت را می‌یاورم با توجه به اینکه من هم توانایی آن را دارم و هم اینکه امانت‌داری هم می‌کنم.

وی اضافه کرد: این شروط بیانگر این است که مسابقات دو شرط ویژه توانایی و امانت‌داری را به‌همراه دارد.

حسین‌خانی افزود: نفر دوم که اهل کتاب بود نیز عنوان کرد« من در فاصله بر هم زدن چشمتان این تخت را می‌آورم» و این کار را هم انجام داد و این مهم نیز مقام و منزلت امیرالمومنین (ع) را متذکر می‌شود که این فرد که اهل کتاب بود توانایی این کار را داشت و حال حضرت علی (ع) که خود علم کتاب است، چه شان و منزلتی دارد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تاکید کرد: حضرت سلیمان (ع) پس از اینکه این فرد این مهم را انجام داد بیان داشت «این توفیقی که نصیب شما شد از فضل خداوند متعال است».

وی در ادامه به نکته دیگری در این ارتباط اشاره کرد و گفت: در تمام مسابقاتی که در سراسر دنیا صورت می‌گیرد نفرات برتر جوایز خود را می‌گیرند و به این توانایی خود افتخار می‌کنند اما در فرهنگ قرآن این تمام کار نیست بلکه شروع کار است.

حسین‌خانی تاکید کرد: فردی که در مسابقات قرآنی برگزیده می‌شود عنوان می‌کند که این مهم به فضل خداوند متعال است و امتحانی برای من است که اگر شکرگزاری کنم نعمت‌های خدا برای من افزایش می‌یابد و اگر کفر کنم این توفیق از من گرفته می‌شود».

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در پایان تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی قدمی در راستای رفع مهجوریت قرآن کریم برداریم.

چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سراسر کشور 18 و 19 آبان ماه با حضور ممتازان قرآنی حوزه‌های علمیه در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول