اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر چین:

همدان و چین همکاری علمی و باستان‌شناسی داشته باشند

خبرگزاری فارس: سفیر چین در ایران گفت: مردم چین با مردم همدان که تاریخی و قدیمی است، آشنایی ندارند و ما می‌توانیم همکاری علمی و باستان‌شناسی با همدان داشته باشیم.

همدان و چین همکاری علمی و باستان‌شناسی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پلونگ یانگ در جلسه مشترک با استاندار همدان هدف از سفر به همدان را ملاقات با مسئولان درباره همکاری بین دو کشور به ویژه همدان عنوان کرد و اظهار داشت: تبادل نظر در خصوص زمینه‌های مختلف و شناسایی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور برای حضور سرمایه‌گذاران چین در این استان از دیگر اهداف سفر است.

وی تصریح کرد: دوستی دو ملت بسیار مهم است چرا که آشنایی بیشتر با فرهنگ‌های محلی در این راستا میسر می‌شود.

سفیر چین در ایران همکاری دو کشور را موجب سهولت روابط آینده دانست و گفت: چین و همدان می‌توانند در زمینه توریسم همکاری داشته باشند چرا که مردم چین با مردم همدان که تاریخی و قدیمی است، آشنایی ندارند.

وی با بیان اینکه همدان استانی زیبا و شهری مرتب است و به خوبی اداره می‌شود، افزود: با توجه به قدمت همدان، چین می‌تواند در زمینه باستان‌شناسی با همدان همکاری داشته باشد.

یانگ خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که همکاران ایرانی کالاهای خود را تبلیغ کنند تا بازرگانان چینی نیز اطلاع یابند.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم همکاری علمی و باستان‌شناسی داشته باشیم و این جلسه مقدماتی است و لازم است که جلسات دیگری نیز تشکیل شود.

سفیر چین در پایان با بیان اینکه شرکت‌های چینی در ایران زیاد هستند، افزود: اگر استان‌های ایران و چین فعال باشند، برای توسعه در کشور خیلی مهم است و شرکت‌های خصوصی نیز می‌توانند همکاری مناسبی را با چین داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول