اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قشقاوی صورت گرفت

راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه در مازندران/ امکان راه‌اندازی پرواز بین‌المللی

خبرگزاری فارس: با حضور معاون وزیر امور خارجه در مازندران دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مازندران راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه در مازندران/ امکان راه‌اندازی پرواز بین‌المللی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن قشقاوی ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در مازندران اظهار داشت: تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه باعث بین‌المللی کردن استان می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد این دفتر و نمایندگی موجب می‌شود تا مازندران در سطح جهانی همه توانمندی‌هایش را به خوبی بروز دهد و همه مراودات این استان بین‌المللی می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه با اعلام اینکه ایجاد دفتر امور خارجه در توسعه گردشگری و بازرگانی مازندران موثر است، گفت: صدور ویزا و بلیط فرودگاهی در استان به راحتی قابل انجام است.

این مسئول رسیدگی به امور و اتباع خارجی در نمایندگی دفتر وزارت خارجه در مازندران را از دیگر فعالیت‌های این دفتر برشمرد و بیان داشت: تمامی احوالات سجلی در این دفتر به عنوان کنسول وزارت خارجه انجام می‌شود.

قشقاوی در ادامه با اعلام اینکه امکان تایید اسناد تجاری در دفتر نمایندگی وزارت خارجه وجود دارد، تاکید کرد: تمامی اختیارات وزارت خارجه به نماینده‌ام در مازندران تفویض اختیار می‌شود.

وی متذکر شد: امکان صدور ویزای رایگان با تایید استاندار در این دفتر نیز انجام می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه دیگر مزیت‌های ایجاد دفتر نمایندگی را انعقاد قرارداد‌های خواهرخواندگی با سایر شهرهای مهم جهان عنوان کرد و گفت: نمایندگی دفتر امور خارجه گامی برای ایجاد خواهرخواندگی است.

وی با اشاره به قرارداد خواهرخواندگی ساری با بلاروس بیان داشت: عقد قرارداد خواهرخواندگی ساری با بلاروس ادامه دارد ولی برای مرکز استان مازندران کم است و این امر نیاز به توسعه دارد.

قشقاوی تاکید کرد: ایجاد قرارداد خواهرخواندگی زمینه سرمایه‌گذاری را برای توسعه شهرهای کشور فراهم می‌کند.

این مسئول بیان داشت: با ایجاد دفتر نمایندگی، زمینه‌ برگزاری همایش مازندرانی‌ها در کل جهان فراهم می‌شود و ما باید تلاش کنیم تا مازندرانی‌های موفق در سطح جهان را برای توسعه استان جمع کنیم.

معاون وزیر امور خارجه با اعلام اینکه ایرانیان سراسر کشور به سرزمین مادری دلبستگی دارند و خواهان توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان داشت: ایجاد این دفتر می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند تا مازندرانی‌ها موفق سراسر جهان برای توسعه این استان کمک کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های بخش خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی چراغ راهنمایی توسعه بازرگانی است و نیاز است به این بخش اهتمام ویژه‌ای شود.

قشقاوی خاطرنشان کرد: ایجاد شورای روابط خارجی در استان باعث می‌شود که فعالیت‌های بین‌المللی در استان توسعه یابد که در صورت امکان این شورا در مازندران شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی‌های فوق‌العاده زیاد مازندران بیان داشت: مساحت و توانمندی‌های مازندران از بسیاری از کشورهای اروپایی مثل هلند بالاتر است که نیاز است از این مواهب خدادادی بهتر بهره‌برداری شود.

این مسئول با اشاره به صادرات 170 میلیارد دلاری صادرات هلند بیان داشت: میزان صادرات مازندران 300 میلیون دلار است که این تفاوت میزان صادرات ساخته دست بشر است.

معاون وزیر امور خارجه در مازندران بیان داشت: از مواهب استان در بخش گردشگری باید به خوبی بهره‌برداری شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به برنامه واردات زباله کشور سوئد اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم در این بخش کار کنیم.

قشقاوی در ادامه با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی مشکلات زیست محیطی را رفع کرده است و بحث محیط زیست با تکنولوژی‌های مدرن توجیحی ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مازندران گامی برای توسعه پروازهای خارجی در این استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه عمده پروازهای مازندران تاکنون زیارتی بود، بیان داشت: با ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه امکان راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی نیز میسر شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول