اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام:

پرداختن به مسائل سیاسی روز در منبرها ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام بیان مسائل سیاسی در منابر را یکی از ضروریات و لازمه‌های هر منبری عنوان کرد.

پرداختن به مسائل سیاسی روز در منبرها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین نجات چهارشنبه شب در همایش سالانه سخنرانان برجسته و اثرگذار کشور بیان کرد: در ارتباط با منابر، بین منبریون چند دیدگاه عمده وجود دارد که هر یک از منبریون برای نظر خود، ادله خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: نخستین دیدگاهی که در این زمینه وجود دارد این است که منابر صرفا به ذکر مناقب اهل بیت علیهم‌السلام و بیان مسائل دینی اختصاص یابد.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام در ارتباط با موضوع و دیدگاه دومی که در میان منبریون مطرح است گفت: یکی دیگر از دیدگاه‌هایی که در این زمینه وجود دارد این است که در منابر باید علاوه بر ذکر مناقب اهل بیت علیه‌السلام به معضلات و مشکلات اجتماعی و خانواده‌ها نیز پرداخته شود.

وی اضافه کرد: سومین دیدگاه مطرح این است که یک سخنران منبری باید علاوه بر اینکه به ذکر مناقب اهل بیت علیهم‌السلام و بیان مسائل دینی و همچنین به معضلات و مشکلات اجتماعی و خانواده‌ها می‌پردازد، مسائل سیاسی و معضلات را نیز برای مردم بازگو کند.

نجات در تشریح این مطلب گفت: در این دیدگاه برخی منبریون معتقد هستند که باید دشمنی‌هایی که علیه ملت ایران اسلامی می‌شود را برای مردم بازگو کرد تا مردم از اتفاقات پیرامون خود اطلاع پیدا کرده و آمادگی مقابله با دشمنان را در خود ایجاد کنند.

وی گفت: برداشتی که ما از نظر حضرت امام خمینی(ره) در این باره داریم این است که ایشان معتقدند در منابر باید تمام مسائلی که مطرح شد بررسی شود، یعنی هم مناقب اهل بیت و مسائل شرعی مطرح شود، هم معضلات اجتماعی بررسی شده و هم مسائل سیاسی برای مردم بازگو شود.

وی تصریح کرد: این بدان معنی است که ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که منابری که فقط به یکی از این موارد تکیه می‌کنند تاثیر‌گذاری و موفقیتی که مدنظر است را به دست آورند.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام در ادامه عنوان کرد: برای روشن‌تر شدن موضوع به این مسئله اشاره می‌کنیم که اگر قرار بود امام حسین علیه‌السلام کاری به مفاسد حکومت یزید و خود یزید نمی‌داشتند، اصلا واقعا کربلا و عاشورا رخ نمی‌داد.

نجات ادامه داد: همچنین در مورد حضرت امام خمینی(ره) هم به همین صورت است که اگر ایشان در بیانات خود مفاسد شاه و ظلم‌های شاه را مطرح نمی‌کرد، اصلا اتفاقاتی که برای ایشان افتاد و انقلاب به پیروزی رسید، رخ نمی‌داد.

وی تصریح کرد: موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که نهضت امام خمینی(ره) به عنوان دنباله‌رو نهضت امام حسین (ع) مطرح می‌شود. در خرداد سال 42 امام خمینی در عصر عاشورا اقدام به افشاگری گسترده علیه شاه کرد و در واقع از آن روز پروژه پیروزی انقلاب کلید خورد.

وی در ادامه گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری نیز به همین گونه است، یعنی ما سخنرانی از ایشان مشاهده نمی‌کنیم که در آن به تمام این موضوعات پرداخته نشود؛ یکی از مهمترین مسائلی که در این سخنرانی‌ها مطرح می‌شود بیان ظلم‌های آمریکا و هم‌پیمانانش است.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام صرف بیان مسائل سیاسی در منابر را نادرست دانست و گفت: بعضی از دوستان چنین عقیده دارند که منبر جای مسائل سیاسی نیست؛ ما نیز با منابری که کاملا سیاسی هستند مخالفیم، اما بیان مسائل سیاسی در منابر را هم ضروری می‌دانیم.

وی افزود: ما در یک پیچ تاریخی بسیار مهم قرار داریم و باید برای گذر از این پیچ، منبریون در منابر نسبت به آگاه‌سازی مردم تلاش کنند.

نجات در پایان گفت: ما باید در منابر خود به مردم امید داده و سعی در مقاوم کردن مردم در برابر مشکلات داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول