اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اخبار کوتاه از تحولات امنیتی سوریه/

حمله ارتش سوریه به محل تجمع تروریست‌ها در ریف دمشق

خبرگزاری فارس: یگان‌های ارتش سوریه افراد مسلح را در منطقه «القنیطره» در مرزهای سوریه با سرزمین‌های اشغالی تحت پیگرد قرار داده و با شماری از آنها در روستاهای «بیر عجم» و «جباتا الخشب» درگیر شدند.

حمله ارتش سوریه به محل تجمع تروریست‌ها در ریف دمشق

به گزارش خبرنگار فارس در قنیطره، یگان‌های ارتش سوریه پس از ورود به روستای مرزی «بیر عجم» از توابع القنیطره تروریست‌های مسلح موجود در این روستا را تحت پیگرد قرار داده و با آنها درگیر شدند.

این درحالی است که افراد مسلح ظرف روزهای گذشته به شکل چشمگیری در روستای «جباتا الخشب» در جوار روستای بیر عجم تجمع کرده بودند و موانع و مراکز ایست و بازرسی ارتش سوریه و نیروهای ارتش این کشور را در مناطق مرزی سوریه با سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دادند.

از سوی دیگر و از ریف دمشق خبرنگار فارس گزارش می‌دهد که نیروهای ارتش سوریه در مناطق اطراف دوما‌، الشیفونیة، الملیحة، حزة و جسرین در ریف دمشق چندین مرکز تجمع تروریست‌های مسلح را هدف قرار داد که در نتیجه آن ده‌ها تروریست مسلح کشته و ده‌ها تروریست دیگر زخمی شدند.

همچنین «فهد.س»، مسئول نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که منطقه «حرستا » از وجود تروریست‌های مسلح پاکسازی شده و به زودی پاکسازی کامل و امنیت آن اعلام خواهد شد.

وی در خصوص منطقه «دوما» در ریف دمشق نیز گفت: دوما شاهد عملیات‌های گسترده پاکسازی از بیش از یک ماه گذشته است و از جمله مهمترین مناطق آن که باید پاکسازی در آن به صورت دقیق صورت گیرد، منطقه «الغوطة الشرقیة» است،‌ چون در این منطقه تروریست‌های بیشماری نفوذ کرده و دارای سلاح‌های پیشرفته‌ای از جمله سلاح‌های پدافند هوایی و تیربارهای مدرن 28 هستند.

با این حال وی تاکید کرد که قضیه پاکسازی کامل منطقه دوما از تروریست‌های مسلح به پایان خود رسیده و ظرف روزهای آینده شاهد اعلام پاکسازی کامل آن خواهیم بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول